طرز تهیه کاپ کیک با قالب کاغذی بدون فر

طرز تهیه کاپ کیک با قالب کاغذی بدون فر

خوردن یک چای گرم به همراه کاپ کیک در کنار کسانی که دوستشان داریم، یکی از لذت‌بخش‌ترین کارهای دنیا است. کاپ کیک از خوشمزه‌ترین کیک‌هایی است که می‌توانید آن را تهیه کرده و همراه چای نوش‌جان کنید.

جالب است بدانید که درست‌ کردن کاپ کیک اصلاً کار سختی نیست و با دانستن روش تهیه این کیک و ترفندهای آن می‌توانید به‌راحتی این کار را انجام دهید. البته ممکن است پیش خودتان بگویید که شما فر ندارید و امکانات خاصی که برای شیرینی‌پزی و کیک پزی نیاز هستند در دسترستان نیست. باید بدانید که این موضوع به‌هیچ‌وجه یک محدودیت محسوب نمی‌شود و شما می‌توانید بدون نیاز به فر یا امکانات خاص دیگر، به تهیه کاپ کیک بپردازید و این کیک خوشمزه را درست کرده و در کنار عزیزان خودتان از خوردن آن لذت ببرید.

در این مقاله می‌خواهیم به شما طرز تهیه کاپ کیک با قالب کاغذی بدون فر را آموزش دهیم که بتوانید بدون نیاز به داشتن فر و یا قالب‌های خاصی که برای کاپ کیک وجود دارند، کاپ کیکی را تهیه کنید که دیگران عاشق آن شوند.

اگر به درست‌کردن کاپ کیک علاقه‌مند هستید و دوست دارید طرز تهیه کاپ کیک با قالب کاغذی بدون فر را یاد بگیرید، حتماً تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با اصول انجام این کار آشنا شوید و بتوانید بدون نیاز به امکانات خاص کاپ کیک درست کنید.

 

طرز تهیه کاپ کیک با قالب کاغذی بدون فر

 

طرز تهیه کاپ کیک با قالب کاغذی بدون فر

در ادامه این مقاله، ابتدا با هم مواد اولیه موردنیاز کاپ کیک را بررسی خواهیم کرد تا بتوانید این مواد را آماده کنید و آنها را در دسترس داشته باشید. در مرحله بعدی نیز به‌صورت قدم‌به‌قدم مراحل تهیه کاپ کیک بدون فر را بررسی خواهیم کرد تا بتوانید به درست‌ کردن این کاپ کیک خوشمزه و دوست‌داشتنی بپردازید.

در آخر مقاله نیز به شما برخی از ترفندها و نکاتی را می‌گوییم که رعایت آنها کمک می‌کند بتوانید کاپ کیک‌های خوشمزه‌تری را تهیه کنید و به روش حرفه‌ای‌ها به پخت کاپ کیک بپردازید.

 

کاپ کیک بدون فر

 

مواد اولیه کاپ کیک با قالب کاغذی بدون فر

در ادامه مواد اولیه موردنیاز برای حدود 6 عدد کاپ کیک را به شما می‌گوییم تا بتوانید این تعداد کاپ کیک را به‌راحتی تهیه کنید. اگر تعداد شما بیشتر یا کمتر است و می‌خواهید متناسب با تعداد خودتان کاپ کیک را تهیه کنید، بهتر است مواد اولیه را به‌صورت متناسب کم‌ وز یاد کنید تا در نهایت تعداد کاپ کیک بیشتر یا کمتر شود.

 

مواد اولیه:

  • 2 عدد تخم‌مرغ کامل
  • یک‌چهارم قاشق‌چایخوری وانیل
  • نصف لیوان شکر
  • دو سوم لیوان آب یا شیر
  • نصف لیوان روغن‌مایع
  • 1 لیوان سرخالی آرد سفید یا آرد شیرینی‌پزی
  • 1 قاشق غذاخوری سر پر بیکینگ‌پودر
  • 3 قاشق غذاخوری پودر کاکائو

 

طرز تهیه کاپ کیک با قالب کاغذی بدون فر

در ادامه با هم مراحل تهیه کاپ کیک بدون فر را بررسی می‌کنیم و می‌گوییم که چطور می‌توانید این کاپ کیک را به‌راحتی تهیه کنید.

1- ساختن فر خانگی:

اولین مرحله‌ای که قبل از آماده‌ کردن مواد کاپ کیک باید انجام دهید، این است که فر خانگی خودتان را بسازید و آن را روی شعله قرار دهید تا گرم شود. برای این کار یک قابلمه با سایز مناسب را بردارید و روی شعله گاز، یک شعله‌پخش‌کن قرار دهید.

در مرحله بعدی درب قابلمه را با استفاده از دم‌کنی بپوشانید و سپس شعله گاز را روشن کرده و به‌صورت ملایم قرار دهید تا قابلمه هنگام درست‌ کردن مواد گرم شود.

داخل قابلمه نیز یک جسم فلزی یا یک‌تکه سنگ قرار دهید که کمی ارتفاع ایجاد کند تا بتوانید کاپ کیک‌ها را روی آن قرار دهید. می‌توانید از یک قابلمه کوچک‌تر نیز برای این کار استفاده کنید.

 

2- الک‌ کردن مواد:

در مرحله بعدی طرز تهیه کاپ کیک با قالب کاغذی بدون فر، نیاز است که آرد، بیکینگ‌ پودر و پودر کاکائو را با هم مخلوط کرده و حداقل سه بار الک کنید تا کاملاً نرم و یکدست شوند و گلوله‌های آرد در آنها وجود نداشته باشد.

 

3- مخلوط‌ کردن مواد:

در سومین مرحله، باید تخم‌مرغ‌ها را به همراه وانیل و شکر، در یک‌کاسه مناسب ریخته و با استفاده از همزن به‌صورت کامل مخلوط کنید. البته اگر همزن ندارید می‌توانید با دست و یک چنگال این کار را انجام دهید.

اما باید بدانید که تنها در یک‌ جهت مواد را هم بزنید و از هم زدن آنها در جهت‌های مختلف خودداری کنید. همچنین باید هم زدن مواد را به‌اندازه‌ای ادامه دهید که کاملاً کش‌دار شوند و رنگ آنها کرمی شود.

 

4- اضافه‌ کردن شیر و روغن:

در مرحله چهارم نیاز است که شیر و روغن را به ترکیب مواد قبلی اضافه کرده و خوب مخلوط کنید تا بافتی یکدست پیدا کنند. استفاده از همزن در این مرحله بسیار راحت‌تر است؛ اما با دست نیز می‌توانید طبق مواردی که در مرحله قبلی گفتیم این کار را انجام دهید.

 

5- اضافه‌ کردن آرد و بیکینگ‌پودر و پودر کاکائو:

در این مرحله از طرز تهیه کاپ کیک با قالب کاغذی بدون فر، باید آرد و بیکینگ‌ پودر و پودر کاکائو را که از قبل الک کرده بودید، به‌صورت مرحله‌ای به ترکیب خودتان اضافه کنید و خوب به هم بزنید.

در این مرحله می‌توانید از یک لیسک دستی استفاده کنید تا مواد را به‌خوبی مخلوط کنید. البته دقت داشته باشید که نیاز است این مواد به‌صورت تدریجی اضافه شوند و خوب مخلوط کنید تا گلوله‌های آرد در مواد شما ایجاد نشود و بافتی یکدست و لطیف داشته باشد.

 

6- استفاده از لیوان کاغذی:

در مرحله بعدی اگر مواد را به‌اندازه‌ای که گفتیم آماده کرده‌اید، نیاز است که حدود 6 یا 7 عدد لیوان کاغذی یکبار مصرف آماده کرده و مواد را داخل آنها بریزید.

برای این کار حواستان باشد که مواد را تا نصف لیوان کاغذی بریزید و بیشتر از این مقدار نباشد، چون در حین پختن کاپ کیک پف می‌کند و اگر مقدار مواد زیاد باشد احتمال اینکه ظاهر بدی پیدا کنند بسیار زیاد است.

 

7- قرار دادن کاپ کیک‌ها در فر:

در مرحله بعدی نیاز است که مواد را در فر دست‌ساز خودمان قرار دهیم. برای این کار کاپ کیک‌ها را در یک ظرف دیگر بچینید که می‌تواند یک سینی یا ظروف پخت پیتزا باشد.

بعد ظرف موردنظر را روی جسم فلزی موجود در قابلمه قرار دهید و در پایین قابلمه نیز کمی آب بریزید تا بخار آن باعث شود کاپ کیک‌ها نرم‌تر و خوشمزه‌تر شوند. البته می‌توانید بدون استفاده از آب نیز کاپ کیک‌ها را بپزید؛ اما ممکن است روی آنها خشک شود و نرمی خود را از دست بدهد. برای پخت کامل درب قابلمه را بگذارید.

 

8- چک‌ کردن پخت:

در این مرحله از طرز تهیه کاپ کیک با قالب کاغذی بدون فر نیاز است که چک کنید کاپ کیک‌ها پخته‌اند یا خیر. برای این کار باید بعد از حدود 40 دقیقه یک خلال‌دندان برداشته و در کاپ کیک‌ها فرو کنید.

وقتی خلال‌دندان را خارج کردید اگر مواد کاپ کیک روی آن چسبیده باشد، پس هنوز کاملاً نپخته و نیاز به مدت‌ زمان بیشتری برای پختن کامل دارد. اگر هم موادی روی خلال‌دندان نبود، کاپ کیک‌ها پخته‌اند و می‌توانید آنها را از فر خارج کنید.

زمان پخت کاپ کیک‌ها به نوع قابلمه بستگی دارد و نمی‌توان زمان دقیقی را برای پختن آنها گفت تا بتوانید طبق همان زمان عمل کنید.

 

9- خارج‌ کردن کاپ کیک‌ها از قالب:

حالا که کاپ کیک‌های شما آماده شده‌اند و آنها را از فر خارج کرده‌اید، نوبت به این می‌رسد که قالب کاپ کیک‌ها را جدا کنید و آنها را برای سرو کردن آماده کنید.

برای این کار نیاز است که پس از خارج‌ کردن کاپ کیک‌ها از فر، آنها را در یک محیط مناسب قرار دهید تا کاملاً خنک شده و حرارت آنها خارج شود. سپس با استفاده از یک کاتر یا قیچی، می‌توانید لیوان کاغذی را برش زده و کاپ کیک‌ها را تک‌تک از لیوان‌ها خارج کنید.

خارج‌کردن کاپ کیک‌ها به‌صورت عادی کار سختی است و باعث می‌شود که حالت کاپ کیک خراب شده و به هم بخورد.

 

طرز تهیه کاپ کیک با قالب کاغذی بدون فر

 

ترفندهای مهم در طرز تهیه کاپ کیک با قالب کاغذی بدون فر

در ادامه ترفندهایی را می‌گوییم که با رعایت آنها می‌توانید کاپ کیک‌هایی حرفه‌ای‌تر و خوشمزه‌تر تهیه کنید.

1- طعم کاپ کیک:

در این مقاله ما به شما گفتیم که می‌توانید از پودر کاکائو استفاده کنید تا کاپ کیک‌های شکلاتی تهیه کنید. اما طعم کاپ کیک کاملاً به خودتان بستگی دارد و شما می‌توانید طعم‌های دیگری را نیز امتحان کنید.

مثلاً می‌توانید به‌جای پودر کاکائو، زعفران دم‌ کرده آماده کنید و در زمان مخلوط‌ کردن مواد، زعفران را نیز به آنها اضافه کنید تا کاپ کیک شما زعفرانی شود. همچنین مواد دیگری مانند وانیل و نارگیل و… نیز می‌توانید به کاپ کیک اضافه کنید.

 

2- دیزاین کاپ کیک:

کاپ کیک به‌تنهایی نیز ظاهر زیبایی دارد و خوردن آن لذت‌بخش است، اما برای زیباتر شدن و حرفه‌ای‌تر شدن ظاهر کاپ کیک‌ها، می‌توانید مقداری شکلات را به روش بن ماری آب کرده و روی کاپ کیک‌ها بریزید تا خشک شود و ظاهر بسیار زیبا و طعم بهتری را به آنها ببخشد.

 

3- مواد داخل کاپ کیک:

ممکن است شما دوست داشته باشید داخل کاپ کیک‌های خودتان مواد خاصی بریزید یا از توت‌فرنگی و… استفاده کنید. باید بدانید که اگر قبل از پختن موادی را داخل کاپ کیک بریزید، معمولاً ته‌نشین شده و ظاهر بدی پیدا می‌کنند و باعث تغییر مزه کاپ کیک شما می‌شوند.

به همین خاطر می‌توانید پس از آماده‌ شدن کاپ کیک‌ها، وسط آنها را با استفاده از یک وسیله مناسب سوراخ کنید و با استفاده از قیف، خامه یا شکلات را د داخل آنها بریزید تا خوشمزه‌تر شوند.

 

طرز تهیه کاپ کیک با قالب کاغذی بدون فر

 

جمع‌بندی مطالب

در این مقاله در مورد طرز تهیه کاپ کیک با قالب کاغذی بدون فر صحبت کردیم و گفتیم که چطور می‌توانید بدون نیاز به فر یا وسایل خاص دیگری که برای کیک پزی نیاز هستند، کاپ کیک خوشمزه و دوست‌داشتنی را تهیه کنید.

اگر به تهیه کاپ کیک و انواع دیگر کیک‌ها علاقه‌مند هستید و دوست دارید با درست‌ کردن آنها آشنا شوید و یا حتی از فروش این کیک‌ها کسب درآمد کنید، می‌توانید از دوره‌های آموزشی تاندوری مانند دوره آموزشی کاپ کیک و مینی کیک استفاده کنید تا در کار پخت انواع کاپ کیک حرفه‌ای شوید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بتوانید با طرز تهیه کاپ کیک با قالب کاغذی بدون فر آشنا شوید و این کار را به‌راحتی و با کمترین امکانات در خانه‌تان انجام دهید.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و از شما دعوت می‌کنیم سایر مقالات مانند روش درست کردن انواع دسر لیوانی و طرز تهیه انواع نوشیدنی با نسکافه را در مجله تاندوری مطالعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.