اهمیت استفاده از فروشگاه ساز و داشتن فروشگاه اینترنتی

اهمیت استفاده از فروشگاه ساز و داشتن فروشگاه اینترنتی

یکی از مهم‌ترین مراحلی که در مسیر راه‌اندازی و رشد یک کسب و کار خانگی باید طی شود، راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی است. یکی از پرکاربردترین روش‌های داشتن فروشگاه اینترنتی، استفاده از فروشگاه‌ساز است. اما فروشگاه ساز چیست؟

شما تا ابد نمی‌توانید از طریق اینستاگرام کسب درآمد کنید و بهتر است از یک جایی به بعد حرفه‌ای‌تر عمل کنید و به سمت افزایش فروش و افزایش درآمد خود حرکت کنید. این مرحله هم فقط با راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی، یعنی فروش از طریق وب سایت اتفاق می‌افتد. اما اغلب اوقات و برای عمده افراد، طراحی یک فروشگاه اینترنتی دردسر و سختی زیادی دارد. دانش فنی می‌خواهد که ممکن است در آغاز کار این دانش وجود نداشته باشد، مجوزهای زیادی برای دریافت کانال پرداختی (درگاه پرداخت) نیاز دارد که یک کسب و کار نوپا چنین امکاناتی را ندارد و… .

دلایل اهمیت فروش اینترنتی و فروشگاه ساز

همه گیری کرونا و محدودیت های ناشی از آن که باعث آسیب های فراوان و بعضأ جبران ناپذیر به کسب و کار های مختلف شده است، سبب شده که سبک زندگی و خرید مردم با سرعت بیشتری تغییر یافته و به سمت استفاده و جستجو و خرید اینترنتی بروند.

با این حال متأسفانه بسیاری از کسب و کار های کشور ما با اینکه به خصوص بعد از همه‌گیری کرونا این نیاز را درک کرده اند ولی از داشتن فروشگاه اینترنتی و بستر ارائه خدمات خود در فضای اینترنت محروم هستند!

بسیاری از کسب و کار هایی که به واسطه کرونا و هزینه های سربار فروش فیزیکی و سنتی مجبور به تعطیلی کسب و کار خود شدند اگر صاحب یک بستر فروش اینترنتی حرفه‌ای بودند هم می توانستند مشتریان بالقوه و بالفعل خود را حفظ و حراست کنند و هم اینکه هزینه‌های آنان به شدت کاهش پیدا می کرد و مجبور به تعطیلی کسب و کار خود نمی شدند.

فروشگاه ساز چه چالش‌هایی را حل می‌کند؟

فروشگاه ساز چه چالش‌هایی را حل می‌کند؟

فروشگاه ساز چیست؟ اهمیت استفاده از فروشگاه سازها و داشتن فروشگاه اینترنتی

  • بخش عمده‌ای از مشتریان شما تمایل دارند در یک بستر امن و مطمئن به لحاظ پرداختی (مانند درگاه پرداخت اینترنتی) و با سهولت و سرعت بیشتری خرید انجام دهند.
  • فرآیند سفارش از طریق دایرکت اینستاگرام و تایید از سمت شما و چک و تیک‌کردن با مشتری، دریافت شماره کارت و انجام کارت به کارت، مجددا تایید از سمت شما و… بسیار طولانی و از یک جایی به بعد غیر حرفه‌ای خواهد بود.

برای حل این مشکل فروشگاه‌های اینترنتی ایجاد شدند تا خرید و فروش در بستر اینترنت به راحتی هرچه تمام‌تر و با امنیت انجام شود.

  • از طرفی دریافت درگاه پرداخت اینترنتی برای وب سایت در حالت عادی دردسرهای خاص خودش را دارد و هزینه زیادی هم به لحاظ مالی و هم از بابت زمان و انرژی خواهد داشت.

اما راه حل نیز وجود دارد!

دیجی فای ، پلت‌فرم ایجاد فروشگاه اینترنتی است که به راحتی برای شما فروشگاه اینترنتی و شخصی‌سازی شده طراحی می‌کند و دیگر نیازی نیست شما خودتان اقدام به دریافت درگاه پرداخت کنید. فروشگاه اینترنتی شما درگاه پرداخت اینترنتی دارای اینماد نیز دارد و مشتری شما با خیال راحت به شما اطمینان کرده و سفارش خود را در وب سایت ثبت می‌کند، مبلغی که از قبل نوشته شده را پرداخت می‌کند، برای ارسال کالا روز مشخصی که قبلا خودتان در فروشگاه خود تنظیم کرده‌اید را انتخاب می‌کند و عملیات خرید به اتمام می‌رسد.

به این طریق هم در زمان و هزینه‌های شما صرفه‌جویی شده است و هم مشتری در یک بستر راحت و حرفه‌ای خرید خود را انجام خواهد داد.

فروشگاه ساز چیست: چرا کسب و کار ها اقدام به داشتن فروشگاه اینترنتی نمی کنند؟

مطابق تحقیقات صورت گرفته، اغلب صاحبان کسب و کارها نداشتن پرسنل فنی کافی ، دارانبودن بودجه کافی برای ساختن یک فروشگاه اینترنتی حرفه‌ای و در خور شأن برند خویش و فقدان دانش فنی از بابت طراحی و راهبری فروشگاه اینترنتی خود را از دلایل عمده نداشتن بستر فروش اینترنتی عنوان نموده اند.

همچنین برخی از آن‌ها تجربه ناموفق از سفارش و پرداخت هزینه‌های گزاف به شرکت های طراحی فروشگاه اینترنتی که منجر به تحویل فروشگاه اینترنتی خارج از توافق ابتدایی را از دلایل عدم داشتن فروشگاه اینترنتی خود بر شمرده اند.

اهمیت فروشگاه ساز برای کسب و کارهای آنلاین

اهمیت فروشگاه ساز برای کسب و کارهای آنلاین

آیا کسب و کار من به فروشگاه اینترنتی یا فروشگاه ساز نیاز دارد؟

بسیاری از صاحبان کسب و کار می پرسند، “از آنجایی که من یک کسب و کار کوچک با نیروی کار کوچک دارم، و چون چیزی آنلاین نمی فروشم، آیا به یک فروشگاه اینترنتی نیاز دارم؟”

پاسخ بله قطعی است!

اگر در دنیای امروز هر نوع کسب‌وکاری دارید، باید یک فروشگاه اینترنتی داشته باشید یا از طریق فروشگاه سازها، فروشگاه اینترنتی خود را ایجاد کنید تا از از دست‌دادن کسب‌وکار و مخاطبین هدف خود به رقبایی که فروشگاه اینترنتی دارند، جلوگیری کنید، زیرا مطابق آمار، اکثریت مردم قبل از اقدام به هر خریدی اقدام به جستجوی اینترنتی در رابطه با محصول یا خدمت مد نظر خود هستند و ممکن است در فضای اینترنتی رقبای هر چند کوچک شما محصول / خدمت خود را در فضای اینترنتی به آنان معرفی کرده و همین مسأله باعث شود گوی رقابت را به رقبای خود واگذار کنید.

سایر مطالب پیشنهادی مجله تاندوری:

درآمد یک کسب و کار آنلاین چقدر است؟

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *