تفاوت پیتزا آمریکایی و ایتالیایی

تفاوت پیتزا آمریکایی و ایتالیایی

اگر اهل خوردن پیتزا باشید و عاشق این باشید که انواع پیتزاها را امتحان کنید، قطعاً نام پیتزا آمریکایی به گوشتان خورده است و می‌دانید که پیتزاهایی که با این نام تولید می‌شوند، معمولاً مزه‌ای جذاب و دوست‌داشتنی دارند. اما موضوعی که وجود دارد این است که پیتزا در اصل از کشور ایتالیا به دیگر کشورهای جهان صادر شده است و این کشور مبدأ اصلی پیتزا محسوب می‌شود. سؤالی که ممکن است برایتان پیش بیاید این است که تفاوت پیتزا آمریکایی و ایتالیایی چیست و اصلاً چرا این دو نوع پیتزا معروف شده‌اند؟ چرا هرکدام از انواع پیتزای ایتالیایی و آمریکایی طرفداران خاص خود را دارند و اصلی‌ترین فرق پیتزاهای آمریکایی و ایتالیایی چیست؟

در این مقاله می‌خواهیم در مورد تفاوت پیتزا آمریکایی و ایتالیایی صحبت کنیم و بگوییم که این دو نوع پیتزا با هم چه فرقی دارند و چطور می‌توانیم خوشمزه‌ترین پیتزاها را برای خودمان انتخاب کنیم.

اگر به پیتزا علاقه‌مند هستید یا دوست دارید در مورد انواع پیتزا و روش تهیه آنها اطلاعات بیشتری کسب کنید، از شما دعوت می‌کنیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا به شما بگوییم که پیتزا آمریکایی و پیتزا ایتالیایی، در چه مواردی با هم متفاوت هستند.

 

تفاوت پیتزا آمریکایی و ایتالیایی

 

اصلی‌ترین مواد برای پخت پیتزا

قبل از این که بخواهیم به سراغ بررسی تفاوت پیتزا آمریکایی و ایتالیایی برویم، بهتر است کمی شما را با اصلی‌ترین مواد پیتزا آشنا کنیم تا بتوانید راحت‌تر تفاوت بین این دو پیتزا را تشخیص دهید.

1- خمیر پیتزا:

اولین ماده مهمی که در هر پیتزایی وجود دارد، خمیر پیتزا است. خیلی از افراد فکر می‌کنند که خمیر پیتزا خیلی مهم نیست و در مزه نهایی پیتزا تأثیر زیادی نمی‌گذارد، اما باید بدانید که خمیر پیتزا از مهم‌ترین بخش‌های پیتزا به شمار می‌رود و طرز تهیه خمیر پیتزا، در مزه نهایی پیتزا تأثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

خمیر پیتزا معمولاً در اندازه‌ها و ضخامت‌های مختلفی تهیه می‌شود و مواد داخل آن نیز ممکن است متفاوت باشد و این موضوع باعث تغییر مزه نهایی پیتزا می‌شود.

 

2- سس پیتزا:

وقتی خمیر پیتزا آماده شود، روی آن سس پیتزا قرار می‌گیرد تا مزه‌ای فوق‌العاده به پیتزا بدهد. سس پیتزاهای مختلف نیز با هم فرق دارند و ممکن است از سس‌های ملایم یا تند استفاده شود و در برخی از پیتزاها از سس گوجه طبیعی استفاده می‌شود که مزه‌ای خاص و به‌یادماندنی را به پیتزا می‌دهد.

به همین خاطر باید سس پیتزا را نیز در نظر داشته باشید و بدانید که یکی از مهم‌ترین طعم‌دهنده‌های پیتزا، سسی است که روی خمیر پیتزا قرار می‌گیرد.

 

تفاوت پیتزا آمریکایی و ایتالیایی

 

3- مواد روی پیتزا:

در سومین مرحله از تهیه پیتزا، پس از خمیر پیتزا و سس، موادی روی پیتزا قرار می‌گیرند تا به پیتزا طعم فوق‌العاده‌ای بدهند و عمده تفاوت پیتزاهای مختلف دقیقاً همین بخش است.

مواد تشکیل‌دهنده پیتزا که روی آن قرار می‌گیرند، معمولاً می‌توانند موادی گیاهی یا گوشتی باشند و این موضوع بر اساس نوع پیتزا و سلیقه خودتان می‌تواند متفاوت باشد.

 

4- پنیر پیتزا:

یکی از مهم‌ترین و معروف‌ترین بخش‌های پیتزا که همه ما به آن علاقه داریم، پنیر پیتزا است. پنیر پیتزا معمولاً ترکیبات و طرز تهیه ثابتی دارد و تفاوت آن در پیتزاهای مختلف، میزان استفاده از پنیر پیتزا است.

برخی از پیتزاها مقدار کمتری پنیر دارند و برخی از پیتزاها نیز مقدار بیشتری از پنیر را در خود دارند که این موضوع می‌تواند طعم و مزه آنها را تغییر دهد. پنیر پیتزا معمولاً روی تمام موادی که تا به اینجا گفتیم ریخته می‌شود و روی تمامی مواد را می‌پوشاند تا هنگامی که می‌خواهید پیتزا را گاز بزنید، اولین طعمی که حس می‌کنید، پنیر پیتزا باشد.

 

تا به اینجا گفتیم که 4 بخش اصلی یک پیتزا چه چیزهایی هستند و بررسی کردیم که هرکدام از این بخش‌ها، چقدر می‌توانند در مزه نهایی پیتزا تأثیرگذار باشند. حالا می‌خواهیم به سراغ سؤال اصلی خودمان برویم و بگوییم که تفاوت پیتزا آمریکایی و ایتالیایی چیست. پس در ادامه همچنان همراه ما باشید.

 

تفاوت پیتزا آمریکایی و ایتالیایی

 

تفاوت پیتزا آمریکایی و ایتالیایی

حالا که با بخش‌های مختلف پیتزا آشنا شده‌اید، می‌خواهیم هرکدام از این بخش‌ها را مجدداً بررسی کنیم و بگوییم که تفاوت پیتزا آمریکایی و ایتالیایی در این بخش‌ها چیست.

1- تفاوت در خمیر پیتزا:

خمیر پیتزا یکی از تفاوت‌های مهم در پیتزا آمریکایی و ایتالیایی است. در پیتزاهای آمریکا، معمولاً خمیر پیتزا کمی ضخیم‌تر است و دور آن نیز حالتی گرد دارد که این موضوع باعث می‌شود پیتزاهای آمریکایی ظاهری منحصربه‌فرد و جذاب داشته باشند.

اما در پیتزاهای ایتالیایی، معمولاً خمیر نازک‌تر است و ضخامت کمی دارد و این موضوع باعث می‌شود که خوردن آن راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر باشد. البته موضوع به همین‌جا ختم نمی‌شود و باید بدانید که در طرز تهیه خمیر پیتزا ایتالیایی، معمولاً از موادی مانند روغن‌زیتون نیز استفاده می‌شود که طعم خمیر پیتزا را بهتر می‌کنند.

 

2- تفاوت در سس پیتزا:

دومین مورد از تفاوت پیتزا آمریکایی و ایتالیایی که می‌تواند در مزه پیتزا نیز بسیار مؤثر باشد، سس پیتزا است. همان‌طور که در بخش قبلی گفتیم، سس پیتزا تأثیر زیادی در مزه آن دارد و باید بدانید که در این دو نوع پیتزا معمولاً سس‌های متفاوتی استفاده می‌شود.

در پخت پیتزاهای آمریکایی معمولاً از سس گوجه‌فرنگی با طعم تند یا ملایم استفاده می‌شود و غلظت سس‌هایی که در این پیتزاها استفاده می‌شود بسیار بالا است و اصطلاحاً پر سس هستند؛ اما در پیتزاهای ایتالیایی، از پوره گوجه تازه سس پیتزا را درست می‌کنند و داخل سس گوجه‌فرنگی، مواد دیگری مانند روغن‌زیتون، آویشن، سیر و ریحان نیز استفاده می‌شود تا طعمی فوق‌العاده به پیتزا ببخشند.

همچنین در پیتزای ایتالیایی غلظت سس کمتر است و این باعث می‌شود که طعم و مزه سس ملایم باشد. در پیتزاهای ایتالیایی، سس پیتزا نه آن‌قدر زیاد است که مزه مواد دیگر را متوجه نشوید و نه آن‌قدر کم است که فکر کنید سس روی پیتزا وجود ندارد!

 

3- تفاوت در مواد روی پیتزا:

می‌توانیم بگوییم که مهم‌ترین تفاوت پیتزا آمریکایی و ایتالیایی، مواد روی پیتزا است که باعث می‌شود این دو نوع پیتزا طرفداران خاص خودشان را داشته باشند.

در پیتزاهای آمریکایی، معمولاً مواد بسیار زیادی استفاده می‌شود که گوشت و مرغ و انواع سوسیس و کالباس از جمله این مواد هستند و مقدار موادی که روی این پیتزاها وجود دارد بسیار زیاد است و اصطلاحاً این پیتزاها پرملات هستند.

اما در پیتزاهای ایتالیایی، معمولاً از موادی استفاده می‌شود که گیاهی هستند و مقدار مواد استفاده شده روی پیتزاها محدود است و می‌توان گفت که مقدار مواد کاملاً به‌اندازه است. همین موضوع باعث می‌شود که طعم و مزه متفاوت‌تری را در پیتزاهای ایتالیایی احساس کنید.

مثلاً در پیتزا مارگاریتا که یک پیتزای اصیل ایتالیایی است، تنها مواد به‌ کار رفته روی خمیر پیتزا، سس گوجه‌فرنگی و پنیر پیتزا و ریحان هستند که ترکیب این مواد یک پیتزا با طعم فوق‌العاده و بسیار ملایم را برایتان به ارمغان می‌آورد.

جالب است بدانید که همین مواد روی پیتزا باعث شده است که علاقه‌مندان به این پیتزاها متفاوت باشند. معمولاً افرادی که گوشت دوست دارند بیشتر پیتزاهای آمریکایی را مصرف می‌کنند و افرادی که با گوشت خیلی راحت نیستند یا رژیم گیاهخواری دارند، پیتزاهای ایتالیایی را بیشتر می‌پسندند.

 

4- تفاوت در میزان استفاده از پنیر پیتزا:

همان‌طور که قبل‌تر هم گفتیم معمولاً تفاوت پیتزا آمریکایی و ایتالیایی در پنیر پیتزا نیست اما می‌توانیم بگوییم که معمولاً پنیر پیتزا روی پیتزاهای آمریکایی بسیار بیشتر است و این پیتزاها از مقدار پنیر بیشتری استفاده می‌کنند.

اما در پیتزاهای ایتالیایی باز هم مانند مواد دیگر پنیر پیتزا به‌اندازه استفاده می‌شود و اندازه آن خیلی زیاد نیست و خیلی هم کم نیست تا بتوانید مزه‌ای مناسب را احساس کنید.

 

تفاوت پیتزا آمریکایی و ایتالیایی

 

پیتزا آمریکایی یا پیتزا ایتالیایی؟

تا به اینجا با هم تفاوت‌های بین پیتزا آمریکایی و پیتزا ایتالیایی را بررسی کردیم و گفتیم که این پیتزاها با هم چه تفاوت‌هایی دارند. حالا احتمالاً می‌دانید که کدام یک از این پیتزاها برای شما موردپسندتر است و به آن علاقه بیشتری دارید.

در نهایت توصیه ما این است که اگر اهل خوردن غذاهای گوشتی هستید و پیتزاهای سنگین را دوست دارید، بهترین گزینه برای شما این است که از پیتزاهای آمریکایی استفاده کنید تا هم بیشتر سیر شوید و هم بتوانید از تنوع مواد مختلفی که روی این پیتزاها وجود دارد لذت ببرید.

اما اگر اهل خوردن غذاهای سبک و کم‌کالری هستید و سلامتی غذا برایتان مهم‌ترین نکته است، توصیه ما این است که پیتزاهای ایتالیایی را سفارش دهید تا هم بتوانید مزه‌ای ملایم و دوست‌داشتنی را تجربه کنید و هم غذایی سبک را مصرف کرده باشید و از خوردن آن لذت ببرید.

 

آموزش پخت انواع پیتزا در سایت تاندوری

 

جمع‌بندی مطالب

در این مقاله در مورد تفاوت پیتزا آمریکایی و ایتالیایی صحبت کردیم و در ابتدا گفتیم که پیتزا از چه موادی تشکیل شده است و با هم تک‌تک این بخش‌ها را بررسی کردیم.

در ادامه نیز گفتیم که تفاوت پیتزا آمریکایی و ایتالیایی در چیست و تک‌تک بخش‌های پیتزا را بررسی کردیم تا تفاوت‌های این دو نوع پیتزا را بیشتر بشناسید. در انتهای این مقاله نیز گفتیم که هرکدام از این پیتزاها برای چه افرادی مناسب‌تر هستند.

اگر به پیتزا علاقه‌مند هستید و دوست دارید خودتان نحوه پخت انواع پیتزا را یاد بگیرید و حتی از این کار کسب درآمد کنید، توصیه ما این است که حتماً سری به دوره‌ آموزشی پخت انواع پیتزا بزنید تا بتوانید با انواع پیتزا و طرز تهیه آنها آشنا شوید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بتوانید تفاوت پیتزا آمریکایی و ایتالیایی را متوجه شوید و برای سفارش این پیتزاها، بهترین انتخاب ممکن را انجام دهید.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و دعوت می‌کنیم سایر مقالات مانند طرز تهیه خمیر پیتزا ایتالیایی و آشنایی با انواع پیتزا در ایران را در مجله تاندوری مطالعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *