دریم کچر چیست و چگونه دریم کچر بسازیم؟

دریم کچر چیست

دریم کچر، یکی از محصولات دکوراتیو بسیار زیبا است که در سال‌های اخیر طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. این محصول که به «کابوس گیر» نیز معروف است، در چند سال اخیر در سراسر دنیا فروش‌های بسیار خوبی داشته است و خیلی از افراد توانسته‌اند از طریق تولید و فروش آن کسب درآمد داشته باشند. اما سؤالی که وجود دارد این است که دریم کچر چیست و چه تاریخچه‌ای دارد؟ چطور می‌توانیم در خانه خودمان دریم کچر بسازیم و از فروش آن کسب درآمد داشته باشیم؟ آیا ساخت دریم کچر نیاز به اصول خاصی دارد و می‌توان آن را در منزل درست کرد؟

در این مقاله ما می‌خواهیم در مورد این صحبت کنیم که دریم کچر چیست و چطور می‌توانید این وسیله زیبا را بسازید؟ همچنین با هم لوازم موردنیاز برای ساخت دریم کچر را نیز بررسی خواهیم کرد تا بتوانید با ابزارهای لازم برای ساخت دریم کچر آشنا شوید و این وسیله زیبا را برای منزل خود بسازید.

اگر به دنبال این هستید که بدانید دریم کچر چیست و می‌خواهید در مورد دریم کچر اطلاعات بیشتری کسب کنید و نحوه درست ‌کردن آن را یاد بگیرید تا بتوانید برای خودتان یک دریم کچر زیبا بسازید یا از فروش این وسیله کسب درآمد کنید، از شما دعوت می‌کنیم که تا انتهای این مقاله با تاندوری همراه باشید.

 

دریم کچر چیست ؟ آشنایی با تاریخچه دریم کچر

دریم کچر چیست ؟ دریم کچر یا به فارسی کابوس گیر، یک وسیله دکوراتیو بسیار زیبا و دوست‌داشتنی است که در سال‌های اخیر در سراسر دنیا توانسته طرفداران زیادی پیدا کند و به‌ وسیله‌ای پرفروش تبدیل شود.

این وسیله یک نوع بافت است که پرهایی از آن آویزان شده است و بافت‌های آن شبیه تار عنکبوت است. جالب است بدانید که تاریخچه ساخت دریم کچر به اقوام سرخ‌پوست بر می‌گردد و سرخ‌پوستان کسانی بوده‌اند که این وسیله را برای اولین‌بار ساخته و از آن استفاده ‌کرده‌اند.

در باورهای سرخ‌پوستان و افسانه‌های آنها، دریم کچر وسیله‌ای بود که اگر کسی آن را همراه خود می‌داشت، توسط زن عنکبوتی حافظت می‌شد و انرژی‌های منفی، آرزوهای بد و کابوس‌های وحشتناک از افراد دور می‌شد. به همین دلیل بود که این وسیله را درست می‌کردند و برای محافظت از کودکان، در بالای تخت نوزاد قرار می‌دادند.

با کمرنگ‌ شدن بومیان آمریکایی یا همان سرخ‌پوستان، دریم کچر نیز کم‌کم از یاد رفته بود و تنها در بین همین افراد رواج داشت؛ اما در چند سال اخیر مجدداً این وسیله زیبا و جذاب به دنیا معرفی شد و توانست طرفداران بسیار زیادی را به خود جذب کند.

 

دریم کچر چیست

 

چگونه دریم کچر بسازیم و از فروش آن کسب درآمد کنیم؟

دریم کچر یک وسیله زینتی است که احتمالاً آن را در سایزهای متفاوت دیده‌اید. برخی از افراد از دریم کچر به عنوان آویز دکوری در خانه خود استفاده می‌کنند، برخی آن را برای آویز جلوی خودرو به کار می‌برند و برخی هم این ابزار زیبا را در سایزهای کوچک‌تر، به‌عنوان گردن‌بند استفاده می‌کنند تا از خواص آن بهره‌مند شوند.

شما نیز می‌توانید نحوه ساخت این وسیله جذاب را یاد بگیرید و برای خودتان یا برای هدیه‌ دادن به دیگران از این وسیله استفاده کنید و از فروش دریم کچر به دیگران کسب درآمد کنید.

اگر در این زمینه کمی خلاقیت داشته باشید، قطعاً می‌توانید محصولات بسیار جذابی را تولید کنید و حسابی مشتری داشته باشید. مثلاً یکی از خانم‌های ایرانی، با یادگیری دریم کچر و ترکیب آن با نماد چشم نظر، توانسته است محصولاتی خاص و پرطرفدار را تولید کند که خیلی از افراد برای آویزان کردن در خودروی خود یا در خانه از این وسیله استفاده می‌کنند.

 

دریم کچر

 

برای ساخت دریم کچر به چه لوازمی نیاز داریم؟

حالا که دریم کچر را شناختید و متوجه شدید که دریم کچر چیست ، بهتر است بدانید که شما می‌توانید از ساخت این وسیله جذاب و دوست‌داشتنی کسب درآمد کنید. برای کسب درآمد از ساخت دریم کچر، باید با لوازم موردنیاز برای ساخت دریم کچر آشنا شوید تا بتوانید در صورت نیاز این وسایل را تهیه کرده و برای ساخت دریم کچر در منزل اقدام کنید.

برای درست کردن دریم کچر، به وسایل زیر نیاز خواهید داشت:

1- حلقه:

همان‌طور که دیده‌اید، دریم کچرها حلقه‌های مختلفی دارند که دور آنها بافت‌های مختلفی انجام می‌شود و شما باید این حلقه‌ها را به ‌صورت آماده تهیه کنید تا بتوانید کار خودتان را انجام دهید.

حلقه‌های فلزی بهترین انتخاب برای ساخت دریم کچر هستند و خیلی راحت می‌توانید دور آنها را با نخ‌های بافتنی بپوشانید؛ اما در آینده می‌توانید از انواع حلقه‌های چوبی نیز استفاده کنید تا بتوانید دریم کچرهای جذابی را تولید کنید.

شما می‌توانید حلقه‌های مخصوص این کار را از فروشگاه‌های خرازی یا فروشگاه‌های قلاب‌بافی و… تهیه کنید. البته دقت کنید که سایز حلقه کاملاً به سایز نهایی دریم کچری که می‌سازید بستگی دارد و باید این موضوع را در نظر داشته باشید.

2- چسب:

چسب نیز یکی دیگر از وسایل مهمی است که برای ساخت دریم کچر به آن نیاز دارید. شما باید یک چسب مناسب را برای این کار استفاده کنید که چسبندگی مناسبی داشته باشد. برای این کار می‌توانید از چسب حرارتی استفاده کنید که برای چسباندن روبان‌ها به حلقه بسیار مناسب است.

3- روبان:

برای اینکه بتوانید دریم کچر را تزئین کنید و نخ‌های بافته شده را بپوشانید، نیاز به این دارید که دور حلقه‌ها را روبان پیچی کنید تا دریم کچر در نهایت جذابیت بسیار بیشتری داشته باشد.

برای این کار می‌توانید از روبان‌های ساتن، جیر یا حتی چرمی استفاده کنید. روبان ساتن و چرمی زیبایی بیشتری دارند و دریم کچر شما را زیباتر و جذاب‌تر می‌کنند.

روبان‌ها را نیز می‌توانید از فروشگاه‌های مخصوص لوازم کاموا و خرازی‌ها تهیه کنید.

4- نخ:

نخ نیز یکی از مهم‌ترین لوازم در ساخت دریم کچر است که با استفاده از آن می‌توانید به‌راحتی دریم کچر خودتان را تهیه کنید. برای انتخاب نخ دریم کچر می‌توانید از انواع نخ ابریشم که انعطاف‌پذیری خوبی دارند استفاده کنید؛ اما نخ‌هایی مانند کوبلن نیز مناسب هستند و می‌توانید با استفاده از آنها بافت خود را انجام دهید.

جالب است بدانید که طبق رسوم بومیان آمریکا، برای ساخت دریم کچر از نخ‌هایی با رنگ طبیعی استفاده می‌شود تا تأثیرگذاری بیشتری وجود داشته باشد، اما شما می‌توانید از نخ‌های معمولی با رنگ دلخواه خودتان نیز استفاده کنید.

5- لوازم تزئینی:

آخرین لوازمی که برای ساخت دریم کچر نیاز دارید، لوازم تزئینی موردنیاز برای ساخت این وسیله هستند. معمولاً وسایل ثابتی که استفاده می‌شوند، پرهای آماده، انواع توری، روبان و نوارهای پارچه‌ای هستند.

برای تزئین دریم کچر، دستتان کاملاً باز است و می‌توانید از هر وسیله زیبا و جذابی برای این کار استفاده کنید. بومیان آمریکا دریم کچرها را با لوازمی که برایشان معانی خاصی داشته‌اند تزئین می‌کردند؛ مثلاً با استفاده از سنگ‌های قیمتی یا مهره‌های تزئینی این کار را انجام می‌دادند و این باعث می‌شد که آن دریم کچر برایشان جذاب‌تر باشد و ارتباط عمیق‌تری را با آن برقرار کنند.

شما نیز می‌توانید چنین کاری را انجام دهید و برای خودتان یا مشتریانتان از سنگ‌های خاص یا مهره‌های رنگی استفاده کنید.

ساخت دریم کچر، مانند هنر پیکسل بافی، یک مهارت خاص و جذاب برای کسب درآمد جانبی است. شما می‌توانید در منزل، مشغول به ساخت انواع مدل‌های دریم کچر شوید و با جذب مشتری و گرفتن عکسهای جذاب از محصولات خود، کسب درآمد کنید.

 

دریم کچر چیست

 

دوست دارید اصول حرفه‌ای ساخت دریم کچر را یاد بگیرید؟

اگر به ساخت دریم کچر علاقه‌مند هستید و دوست دارید که اصول این کار را یاد بگیرید تا بتوانید برای خودتان یا اطرافیانتان این وسیله زیبا را بسازید و از ساخت و فروش آن کسب درآمد کنید، از شما دعوت می‌کنیم که در دوره آموزشی مقدماتی ساخت دریم کچر شرکت کنید. در این دوره، شما یاد می‌گیرید که چه وسایل و تکنیک‌هایی برای ساخت دریم کچر وجود دارد و چطور می‌توانید انواع مدل‌های دریم کچر را درست کنید. همچنین تکنیک‌های جذب مشتری و فروش محصولات به شما آموزش داده می‌شود. پس از اتمام این دوره، شما می‌توانید مانند افراد حرفه‌ای دریم کچر را بسازید و از ساخت این وسیله جذاب، کسب درآمد کنید.

بعد از اتمام دوره مقدماتی دریم کچر، می‌توانید در دوره پیشرفته ساخت دریم کچر شرکت کنید تا مهارت خود را برای تولید دریم کچرهای زیبا افزایش دهید و میزان فروش و سود خود را بیشتر کنید.

 

دریم کچر چیست

 

جمع‌بندی مطالب

در این مقاله در مورد این صحبت کردیم که دریم کچر چیست و برای ساخت دریم کچر در خانه و کسب درآمد از آن، باید چه‌کارهایی را انجام دهید. با هم تاریخچه دریم کچر را بررسی کردیم و گفتیم که برای ساخت این وسیله به چه لوازمی نیاز دارید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که با دریم کچر بیشتر آشنا شوید و با استفاده از موارد گفته شده، بتوانید به‌راحتی یک دریم کچر زیبا برای خودتان بسازید.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و دعوت می‌کنیم سایر مقالات مانند اصول کسب درآمد از چرم دوزی را در وبلاگ تاندوری بخوانید و با هنر نقاشی روی پارچه آشنا شوید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *