روش درست کردن شکلات دست ساز

روش درست کردن شکلات دست ساز

شکلات یکی از خوشمزه‌ترین خوردنی‌های این دنیا است و همه ما دوست داریم شکلات‌هایی را بخوریم که خالص‌تر و خوش‌مزه تر باشند. به همین خاطر چه چیزی بهتر است این که بتوانیم خودمان شکلات‌هایی که می‌خوریم را درست کنیم تا دقیقاً بدانیم در آنها چه موادی استفاده شده است و چقدر خالص هستند. درست کردن شکلات دست ساز در خانه، کاری است که خیلی از افراد به آن علاقه دارند و ترجیح می‌دهند که شکلات‌های مصرفی خانواده را خودشان بسازند و آنها را به شکل دلخواه درست کنند. حتی ممکن است برخی از افراد از این کار کسب درآمد کنند و شکلات‌های خاص را در منزل درست کنند و آن را به دیگران بفروشند.

در این مقاله می‌خواهیم در مورد روش درست کردن شکلات دست ساز صحبت کنیم و بگوییم که چطور می‌توانید شکلات‌های دست ساز خانگی برای خودتان تهیه کنید و از خوردن این شکلات‌ها لذت ببرید.

همچنین بررسی خواهیم کرد که چطور می‌توانید شکلات را تهیه کرده و آن را در خانه به شکلی که می‌خواهید درست کنید تا بتوانید از شکلاتهای دست‌ساز و خانگی خودتان نهایت لذت را ببرید.

اگر به یادگیری روش درست کردن شکلات دست ساز در خانه علاقه‌مند هستید و دوست دارید که شکلات‌های دست ساز خودتان را تهیه کنید و آنها را در خانه مصرف کنید یا به عزیزانتان هدیه دهید، حتماً تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

شکلات دست ساز

 

ساده‌ترین روش درست کردن شکلات دست ساز

در ادامه چندین روش درست کردن شکلات دست ساز را به شما آموزش می‌دهیم که می‌توانید از هرکدام از این روش‌ها استفاده کرده و شکلات دست ساز خانگی خودتان را تهیه کنید. میزان شکلاتی که تهیه می‌کنید به نیاز خودتان و به‌اندازه قالبی که می‌خواهید در آن شکلات را بریزید بستگی دارد.

 

طرز تهیه شکلات دست ساز خانگی ساده:

  • شکلات باراکا (یا برندهای دیگر) برای آب‌ کردن
  • قالب مناسب سیلیکونی

 

اولین نوع شکلاتی که می‌خواهیم به شما آموزش بدهیم بسیار ساده است و برای درست کردن آن نیازی نیست کار خاصی انجام دهید. در این روش شما تنها شکلات‌های آماده بازار را خریداری کرده و آنها را در یک‌ کاسه در مایکروفر قرار می‌دهید تا آب شوند یا با روش بن ماری آنها را آب می‌کنید.

پس در مایع شدن کامل شکلات، می‌توانید آن را در قالب سیلیکونی که آماده کرده‌اید بریزید تا به همان شکلی که می‌خواهید در بیاید و بتوانید شکلات خودتان را سرو کنید.

هنگام تهیه شکلات می‌توانید درصد تلخی و شیرینی آنها را در نظر بگیرید و متناسب با ذائقه خود، شکلات‌های تلخ یا شیرین را انتخاب کنید.

 

شکلات دست ساز بادامی

 

روش درست کردن شکلات دست ساز بادامی

روش دیگری که می‌توانید برای تهیه شکلات دست ساز خانگی استفاده کنید، این است که شکلات را به‌صورت مغزدار تهیه کنید. برای این کار می‌توانید مواد اولیه زیر را آماده کرده و به روشی که در ادامه می‌گوییم عمل کنید.

مواد اولیه:

  • 300 گرم شکلات تخته‌ای آماده
  • 2 قاشق غذاخوری روغن‌ مایع
  • به میزان دلخواه بادام
  • 100 گرم شکلات صبحانه
  • 2 قاشق غذاخوری عسل

طرز تهیه:

برای تهیه این شکلات دست ساز خانگی، نیاز است که به روش زیر عمل کنید:

  1. شکلات خریداری شده را به روش بن ماری یا در مایکروویو آب کنید.
  2. روغن‌ مایع را به شکلات آب شده اضافه کنید تا بتوانید بافت شکلات رقیق‌تر شده و روان‌تر شود.
  3. 3/1 قالب را با استفاده از شکلات مایع پر کنید و سپس قالب را به‌خوبی بچرخانید تا شکلات در آن به‌خوبی پخش شود و مقدار اضافی شکلات را نیز در یک ظرف جداگانه بریزید.
  4. قالب را در یخچال قرار دهید تا شکلات موجود در آن سفت شود. در این مرحله نیاز است که حدود 20 دقیقه صبر کنید.
  5. در این مرحله شکلات‌های سفت شده را از داخل یخچال بیرون بیاورید و سپس مواد شکلات باقی‌مانده را با عسل و بادام مخلوط کنید. سپس داخل شکلات‌های درون قالب بریزید تا به‌خوبی جای بگیرند. حواستان باشد که حجم مواد متناسب باشد و از حجم زیاد فیلینگ در شکلات‌ها استفاده نکنید.
  6. در این مرحله باید روی هر شکلات درون قالب، مقداری از شکلات صبحانه را بریزید تا روی آن را به‌صورت کامل بپوشاند و ظاهری زیبا به شکلات شما بدهد. برای زیباتر شدن ظاهر می‌توانید مقداری شکلات سفید روی آنها بریزید تا ظاهر شکلات‌ها زیباتر شوند.
  7. شکلات‌های آماده شده را مجدداً در یخچال قرار دهید تا حداقل 1 ساعت در همان جا باقی بمانند. پس از این زمان می‌توانید آنها را از قالب دربیاورید و از خوردن شکلات‌های دست ساز خودتان لذت ببرید.

 

شکلات دست ساز نارگیلی

 

روش درست کردن شکلات دست ساز نارگیلی

شکلات نارگیلی نیز یکی از شکلات‌هایی است که افراد زیادی به آن علاقه دارند و جزو پرطرفدارترین محصولات بر پایه شکلات محسوب می‌شود. به همین خاطر در این بخش می‌خواهیم به شما آموزش بدهیم که چطور چنین شکلاتی را در خانه خودتان تهیه کنید. برای این کار ابتدا مواد اولیه را آماده کنید و سپس به سراغ مراحل تهیه شکلات خواهیم رفت.

مواد اولیه شکلات دست ساز نارگیلی:

  • 300 گرم شکلات تخته‌ای
  • 2 پیمانه پودر نارگیل تازه
  • نصف قوطی شیر عسلی
  • 4 قاشق غذاخوری عسل

 

روش درست کردن شکلات دست ساز نارگیلی:

  1. در ابتدا کاسه بزرگی بردارید و نارگیل، شیر عسلی و عسل را در آن به‌خوبی مخلوط کنید تا ترکیبی یکدست ایجاد شود. سپس این ترکیب را در فریزر قرار دهید تا حداقل 20 دقیقه بماند و محکم شود.
  2. در این مرحله نیاز است که شکلات تخته‌ای را به‌صورت بن ماری یا با استفاده از مایکروویو آب کنید و آن را آماده نگه دارید تا به مرحله بعدی برویم.
  3. خمیر آماده شده را از فریزر خارج کنید و اگر خیلی سفت بود بگذارید کمی نرم‌تر شود تا به‌راحتی به آن شکل بدهید. سپس خمیر را به شکل دلخواه خودتان درست کرده و کنار بگذارید. می‌توانید از قالب‌های آماده نیز برای این مرحله استفاده کنید.
  4. شکلات‌های نارگیلی آماده شده را در شکلات مایع فرو کنید و به‌خوبی شکلات را به همه جای آنها بمالید تا سطح نارگیل کاملاً پوشیده شود.
  5. در آخر شکلات‌ها را به مدت 45 دقیقه تا 1 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا کاملاً سفت شوند و سپس می‌توانید آنها را سرو کنید.

 

نکات مهم در هنگام درست کردن شکلات دست ساز

 

ترفندهای مهم برای درست کردن شکلات دست ساز

تا به اینجا به شما سه نوع شکلات دست ساز را آموزش دادیم که می‌توانید به‌راحتی و در منزل خودتان آنها را تهیه کنید. حالا می‌خواهیم به سراغ این برویم که چند ترفند کاربردی را به شما آموزش بدهیم تا بتوانید از آنها استفاده کنید و شکلات‌های دست ساز حرفه‌ای‌تری را بسازید.

1- انتخاب نوع شکلات: بر اساس اینکه شما شکلات‌های دست ساز را برای چه کاری یا چه شخصی می‌سازید، می‌توانید آنها را به‌صورت طعم‌دار یا با درصد تلخی متفاوت خریداری کنید.

مثلاً می‌توانید از شکلات‌های میوه‌ای یا شیری موجود در بازار استفاده کنید و کارهای گفته شده را روی آنها انجام دهید. یا اگر اهل شکلات تلخ هستید، می‌توانید شکلات تلخ با درصد بالا خریداری کنید و با استفاده از آنها شکلات‌های مختلف را تهیه کنید.

2- انتخاب قالب سیلیکونی: شما می‌توانید از بازار و از فروشگاه‌های مخصوص قنادی، قالب‌های سیلیکونی با اشکال متفاوتی را تهیه کنید و آنها را استفاده کنید تا شکلات‌هایی متفاوت و جذاب را درست کنید. حتی می‌توانید از ورقه‌های خوراکی طلا نیز در داخل شکلات‌ها استفاده کنید تا ظاهری لوکس‌تر و جذاب‌تر داشته باشند.

3- استفاده از مغزها و انواع فیلینگ: در یکی از رسپی های ساخت شکلات دست ساز، گفتیم که شما می‌توانید از مغز بادام و عسل برای شکلات خودتان استفاده کنید. به همین روش شما می‌توانید از مغزهای دیگری مانند فندق و پسته و… نیز استفاده کنید تا شکلات‌های متفاوت و خوشمزه‌ای را تهیه کنید.

4- استفاده از نارگیل تازه: برای دستور پخت شکلات دست ساز نارگیلی، به‌هیچ‌وجه از نارگیل خشک استفاده نکنید و سعی کنید از نارگیل تازه یا چرب استفاده کنید. به این خاطر که نارگیل خشک باعث می‌شود با گاز زدن شکلات کاملاً متلاشی شود و بریزد.

5- ترکیب عسل با مواد شکلات: همان‌طور که گفتیم شما می‌توانید از شکلات‌هایی با طعم و مزه‌های مختلف استفاده کنید، به همین خاطر استفاده از عسل در دستورهایی که گفتیم اختیاری است و می‌توانید مقدار آن را کم‌وزیاد کنید تا در نهایت بتوانید ترکیبی که می‌خواهید را به دست بیاورید.

6- اضافه کردن چاشنی خلاقیت: شکلات محصولی است که درست کردن آن حد و مرزی ندارد و می‌توانید هر شکل و اندازه و طرحی که می‌خواهید را به آن بدهید. تنها نیاز است که در این کار حرفه‌ای‌تر شوید و بتوانید باحوصله و صبر اشکالی که می‌خواهید را پیاده‌سازی کنید. در بسیاری از موارد با اضافه کردن چاشنی خلاقیت، می‌توانید شکلات‌های خاص و جذابی را در منزل درست کنید.

 

انواع شکلات دست ساز

 

جمع‌بندی مطالب

در این مقاله در مورد روش درست کردن شکلات دست ساز صحبت کردیم و گفتیم که چطور می‌توانید در خانه خودتان به‌راحتی انواع شکلات‌های دست ساز را تهیه کنید و از خوردن آنها لذت ببرید.

با هم چند رسپی برای درست کردن شکلات دست ساز را بررسی کردیم که استفاده از آنها کمک می‌کند بتوانید شکلات‌های خوشمزه‌ای را تهیه کنید و همچنین گفتیم که چه نکاتی را باید رعایت کنید تا بتوانید حرفه‌ای‌تر به تهیه شکلات دست ساز بپردازید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بتوانید روش درست کردن شکلات دست ساز را یاد بگیرید.

اگر به این حوزه علاقه‌مند هستید و دوست دارید از ساخت شکلات دست ساز کسب درآمد کنید و حرفه‌ای‌تر این کار را یاد بگیرید، می‌توانید در دوره جامع آموزش شکلات دست ساز کامپاند شرکت کنید تا انواع شکلات‌های خاص و جذاب را با طعم عالی و کیفیت بی‌نظیر در منزل درست کنید.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و دعوت می‌کنیم سایر مقالات مانند آموزش کوکی‌های جذاب برای ولنتاین و طرز تهیه کیک یخچالی با ژله را در مجله تاندوری مطالعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.