تارت چیست؟ + طرز تهیه مواد داخل تارت

تارت چیست؟ + طرز تهیه مواد داخل تارت

اگر به خوردن شیرینی‌های خوشمزه علاقه‌مند باشید، بعید است که با تارت آشنایی نداشته باشید و تابه‌حال این شیرینی خوشمزه را نخورده باشید. تارت یکی از شیرینی‌های معروف بین‌المللی است که به روش‌های مختلفی می‌توانید آن را تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید. در این مقاله ما می‌خواهیم طرز تهیه تارت را به شما آموزش بدهیم تا بتوانید با استفاده از دستورهای تهیه تارت که برایتان قرار می‌دهیم، تارت را در خانه خود تهیه کرده و از مصرف این شیرینی خوشمزه و دوست‌داشتنی لذت ببرید.

اگر به تارت علاقه‌مند هستید و می‌خواهید با طرز تهیه تارت و مواد داخل تارت آشنا شوید، از شما دعوت می‌کنیم که تا انتهای این مقاله با تاندوری همراه باشید تا با تارت و طرز تهیه مواد داخل تارت به‌خوبی آشنا شوید و درست‌ کردن این شیرینی را در خانه یاد بگیرید.

 

طرز تهیه تارت

 

تارت چیست؟

تارت یکی از انواع شیرینی بین‌المللی است که با استفاده از خمیر خاصی تهیه می‌شود و بیشتر شهرت تارت به‌خاطر خمیر آن است. تارت با استفاده از خمیر «بریزه» تهیه می‌شود که این خمیر تشکیل شده از آرد و کره است و می‌توانید آن را تهیه کرده و با استفاده از آن، تارت را درست کنید.

همچنین باید بدانید که تارت گاهی اوقات با موادی مانند شیرینی‌جات و مربا و… پر می‌شود و به این صورت یک شیرینی را تشکیل می‌دهد و گاهی اوقات نیز ممکن است مواد تشکیل‌دهنده آن غذاها و ماهی و… باشند که در این صورت نوعی غذا محسوب می‌شود.

اگر خمیر تارت با شکر تهیه شود، از این خمیر برای درست‌ کردن شیرینی استفاده می‌شود؛ اما اگر خمیر تارت با نمک یا بدون ادویه‌های دیگر تهیه شود که در این صورت می‌تواند برای غذا مورداستفاده قرار می‌گیرد.

 

طرز تهیه تارت

 

طرز تهیه تارت انار

همان‌طور که در مقدمه و بخش قبلی اشاره کردیم، مهم‌ترین بخشی که در تارت وجود دارد این است که بتوانید مواد داخل آن را به بهترین شکل آماده کنید تا تارت خوشمزه و دوست‌داشتنی را تهیه کنید.

برای این کار می‌توانید به روش‌های مختلفی مواد داخل تارت را تهیه کنید. در ادامه این مقاله ما به شما یکی از معروف‌ترین روش‌های تهیه مواد داخل تارت را آموزش می‌دهیم که می‌توانید از آن استفاده کنید تا یک تارت خوشمزه را تهیه کنید.

 

1- چیز تارت انار:

چیز تارت انار یکی از انواع خوشمزه تارت است که مزه‌ای متفاوت و دوست‌داشتنی دارد. برای یادگیری طرز تهیه تارت انار، شما می‌توانید موادی که در ادامه می‌گوییم را تهیه کرده و سپس طبق مراحل آماده‌سازی اقدام کنید.

 

مواد اولیه خمیر تارت:

  • 180 گرم آرد سفید
  • 20 گرم پودر کاکائو
  • 100 گرم کره
  • نصف قاشق ‌چایخوری نمک
  • 50 گرم تخم‌مرغ کامل
  • نصف قاشق ‌چایخوری وانیل

 

مقدار مواد داخل تارت انار:

  • 200 گرم پنیر ماسکارپونه یا پنیر خامه‌ای
  • 4 قاشق غذاخوری پودر قند
  • 150 گرم خامه صبحانه
  • 2 عدد تخم‌ مرغ کامل
  • 1 قاشق غذاخوری آرد سفید
  • 1 قاشق غذاخوری نشاسته ذرت
  • 15 گرم پودر نارگیل
  • 3/1 پیمانه آب انار
  • 2/1 قاشق‌چای خوری پوست رنده شده پرتقال یا لیمو

 

طرز تهیه تارت

طرز تهیه خمیر تارت

1- آماده‌سازی خمیر:

در مرحله اول، خمیر تارت را آماده می‌کنیم. برای این کار آرد، پودر کاکائو و نمک و شکر را در الک ریخته و به‌خوبی الک کنید تا حالتی نرم پیدا کنند. سپس کره را به قطعات کوچک برش داده و به آرد اضافه کنید. دقت کنید که کره نباید نرم شده باشد و بهتر است که همان حالت سرد و محکم خود را حفظ کند تا داخل خمیر آب نیندازد.

سپس با نوک انگشتان خودتان شروع به نرم کردن کره و ترکیب آن با مواد دیگر کنید و حواستان باشد که به هیچ وجه مواد را با دست فشار ندهید؛ بلکه با نوع انگشتان و به آرامی این کار را انجام دهید.

ترکیب‌ کردن مواد را تا جایی ادامه دهید که مواد به‌خوبی ترکیب شده و حالتی شنی پیدا کنند. سپس آنها را جمع کرده و وسط این مواد را باز کنید و تخم‌مرغ و وانیل را به وسط آنها بریزید و این مواد را مجدداً با هم مخلوط کنید.

پس از اینکه به‌خوبی مواد ترکیب شدند و حالتی خمیری پیدا کردند، خمیر را گرد کرده و در سلفون بپیچید و حداقل برای یک ساعت در یخچال قرار دهید. اگر عجله‌ای ندارید بهتر است خمیر یک شب کامل در یخچال استراحت کند.

طرز تهیه تارت

2- قالب زدن خمیر:

پس از استراحت خمیر، آن را از یخچال خارج کرده و با استفاده از وردنه پهن کنید. دقت کنید که خمیر تارت نباید ضخامت خیلی کمی داشته باشد و از طرفی دیگر نباید ضخامت آن خیلی زیاد باشد؛ پس از موضوع را رعایت کنید.

سپس خمیر صاف شده را برداشته و در قالب تارت قرار دهید تا بتوانید آن را متناسب با قالب برش زده و حالتی زیبا به آن ببخشید. برای اینکه از پف‌ کردن بیش از حد خمیر و تغییر شکل آن جلوگیری کنیم، بهتر است پس از قرار دادن خمیر در قالب، با استفاده از چنگال تمام قسمت‌های آن را سوراخ کنید. پس از این مرحله باز هم خمیر را برای حداقل نیم ساعت در یخچال قرار دهید.

طرز تهیه تارت

3- پخت خمیر:

در حین استراحت خمیر، نیاز است که فر را با دمای 175 درجه سانتیگراد روشن کنید تا به‌خوبی گرم شود و برای پخت خمیر آماده باشد. سپس خمیر را از یخچال خارج کرده و در روی آن یک کاغذ روغن قرار دهید.

بهتر است روی کاغذ روغنی را با استفاده از برخی مواد سنگین بپوشانید که از پف‌ کردن آن جلوگیری کنند. مثلاً می‌توانید از سنگ‌های پهن یا از نخود و لوبیا و… استفاده کنید تا این کار را انجام دهید.

سپس خمیر را برای حدود نیم ساعت در فر قرار دهید تا به‌خوبی پخته و ترد شود و برای ادامه کار آماده باشد.

 

تارت چیست؟

 

طرز تهیه مواد داخل تارت

1- آماده‌سازی مواد:

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. سپس پنیر خامه‌ای یا ماسکارپونه را داخل یک‌کاسه بزرگ ریخته و حداقل یک دقیقه با استفاده از همزن، آن را هم بزنید تا بافتی نرم و لطیف پیدا کند.

در مرحله بعدی پودر قند را نیز به این ترکیب اضافه کرده و به‌خوبی مخلوط کنید تا پودر قند و پنیر با هم ترکیب شوند و بعد از ترکیب‌ شدن آنها، خامه را نیز به آنها اضافه کرده و هم بزنید.

سپس پودر نارگیل را نیز به این مواد اضافه کرده و به‌خوبی مخلوط کنید. بعد از آن نوبت به تخم‌مرغ‌ها می‌رسد. برای این مرحله سعی کنید تخم‌مرغ‌ها را تک‌تک اضافه کرده و هم بزنید و بعد به سراغ تخم‌مرغ بعدی بروید.

در مرحله بعدی آرد سفید را به این مواد اضافه کنید و به‌خوبی مخلوط کنید و بعد به سراغ نشاسته ذرت بروید تا آن را نیز به این مواد اضافه کنید. در پایان نیز نیاز است که آب انار را به این ترکیب اضافه کنید.

بعد از مخلوط‌ شدن تمامی این مواد، می‌توانید وانیل و پوست رنده شده پرتقال یا لیمو را نیز اضافه کرده و به‌خوبی هم بزنید تا ترکیب مواد خوشمزه‌تر شود.

 

طرز تهیه مواد داخل تارت

 

2- ریختن مواد روی خمیر تارت:

مرحله بعدی از آماده‌سازی تارت این است که خمیر آماده شده را کنار بگذارید تا به‌خوبی خنک شود. سپس آن را قرار داده و مواد روی تارت را به‌صورت کامل روی آن پخش کنید تا بتوانید کل خمیر تارت را پوشش دهید. دقت کنید که اگر مواد از خمیر تارت بیشتر هستند، بهتر است تمامی آن را استفاده نکنید.

سپس قالب را داخل یک سینی فر قرار دهید و در داخل سینی فر، آب جوش بریزید تا یک ‌سوم سینی با آن پر شود. در مرحله بعدی مواد را داخل فر که از قبل گرم شده است قرار دهید. ممکن است پخت این مواد حدود 40 دقیقه یا بیشتر زمان نیاز داشته باشد.

در آخر زمانی که تارت پخته شد، بهتر است ده دقیقه درب فر را باز بگذارید تا تارت در همان جا باقی بماند و سپس آن را خارج کرده و بگذارید سرد شود. می‌توانید روی تارت را نیز با استفاده از ژله انار دیزاین کنید و این کاملاً بستگی به سلیقه خودتان دارد.

 

خمیر تارت

 

3 نکته مهم برای خوشمزگی بیشتر تارت

پس از یادگیری طرز تهیه تارت ، نکات زیر را رعایت کنید تا در نهایت، تارت شما بسیار خوشمزه‌تر شود:

1- خمیر تارت:

خمیر را می‌توانید با استفاده از غذاساز نیز تهیه کنید؛ اما حواستان باشد که کره آن باید به‌خوبی سرد باشد و نرم نشده باشد. این نکته بسیار مهم است و در کیفیت خمیر نهایی تأثیر می‌گذارد.

 

2- مواد خمیر:

برای تهیه برخی از تارت‌ها، نیازی نیست که از پودر کاکائو در خمیر استفاده کنید و تنها کافی است پودر کاکائو را حذف کرده و مواد دیگر را با هم ترکیب کنید تا خمیر مناسبی به دست بیاورید.

 

3- مواد داخل تارت:

همان‌طور که در مقدمه گفتیم، محدودیتی برای تهیه مواد داخل تارت وجود ندارد و می‌توانید از انواع مواد و ژله میوه برای این کار استفاده کنید. بعد از یادگیری طرز تهیه تارت، باید کمی خلاقیت به خرج دهید و سعی کنید موادی را استفاده کنید که برای خودتان و سایر مهمانان موردپسند است.

 

تارت چیست؟

 

جمع‌بندی مطالب

در این مقاله در مورد این صحبت کردیم که تارت چیست؟ و به شما توضیح دادیم که تارت یک شیرینی بین‌المللی است که انواع مختلفی دارد و تمایز آن در روش تهیه خمیر تارت است.

در قسمت بعدی طرز تهیه تارت را به شما توضیح دادیم و گفتیم که چطور می‌توانید مواد داخل تارت را تهیه کنید. سپس، با هم یکی از انواع مواد داخل تارت را بررسی کردیم که می‌توانید آن را تهیه کرده و استفاده کنید. در انتها نیز گفتیم که چه نکاتی را می‌توانید رعایت کنید تا تارت‌های خوشمزه‌تر و متفاوت‌تری را تهیه کنید.

اگر به تهیه تارت و دسرهای دیگر علاقه‌مند هستید و دوست دارید به‌صورت حرفه‌ای این کار را انجام دهید، از شما دعوت می‌کنیم که دوره آموزشی پخت تارت را تهیه کنید بزنید تا بتوانید از مطالب این دوره‌ استفاده کرده و در زمینه تهیه انواع تارت و دسر، حرفه‌ای شوید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بتوانید متوجه شوید تارت چیست؟ و طرز تهیه مواد داخل تارت را به‌خوبی یاد بگیرید. از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و دعوت می‌کنیم سایر مقالات مانند روش پخت کوکی گردویی لاهیجان و طرز تهیه گرانولا پروتئینی را در وبلاگ تاندوری مطالعه کنید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.