طرز تهیه سوهان عسلی کنجدی

طرز تهیه سوهان عسلی کنجدی

در دنیای امروز که سلامتی ما بسیار در خطر است، همه مردم دوست دارند خوراکی های سالم تر مصرف کنند تا بتوانند هم سلامتی خودشان را افزایش دهند و هم مواد مغذی را به بدن خودشان برسانند. کنجد از گذشته یکی از خوشمزه ترین و مقوی ترین دانه های گیاهی بوده است که هم برای دریافت روغن از آن استفاده می شود و هم برای تزئین انواع مواد غذایی کاربرد دارد. سوهان عسلی کنجدی یکی از محصولات بسیار مقوی و سالم است که با استفاده از کنجد تهیه می شود و می توانید با میل کردن این میان وعده خوشمزه، هم انرژی زیادی دریافت کنید و هم این میان وعده را با شیرینی های پرهزینه و مضر جایگزین کنید.

شاید برایتان این سوال پیش بیاید که طرز تهیه سوهان عسلی کنجدی چگونه است و این خوراکی خوشمزه به چه مواد اولیه ای نیاز دارد؟ جالب است بدانید که سوهان عسلی کنجدی به مواد اولیه زیادی نیاز ندارد و به راحتی می توانید آن را تهیه کنید. در این مقاله می خواهیم در مورد طرز تهیه سوهان عسلی کنجدی صحبت کنیم و بگوییم که چطور می توانید به راحتی و با استفاده از مواد اولیه ارزان، سوهان عسلی کنجدی خوشمزه و مقوی را آماده کنید و خیالتان از بابت سلامت بودن آن کاملا مطمئن باشد.

اگر به درست کردن سوهان عسلی کنجدی علاقمند هستید و دوست دارید که این خوراکی خوشمزه را درست کرده و برای خودتان و خانواده خود از آن استفاده کنید، از شما دعوت می کنیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید.

 

سوهان عسلی کنجدی

 

طرز تهیه سوهان عسلی کنجدی

برای تهیه سوهان عسلی کنجدی، اولین کاری که باید انجام دهید این است که مواد اولیه این خوراکی را آماده کنید. نکته جالبی که وجود دارد این است که سوهان عسلی کنجدی تنها سه ماده اولیه دارد و به راحتی و با کمترین هزینه می توانید خودتان این خوراکی ها را تهیه کرده و از میل کردن آن لذت ببرید.

در ادامه با هم به سراغ معرفی مواد اولیه سوهان عسلی کنجدی می رویم و سپس می توانید با طی کردن مراحل گفته شده، سوهان عسلی را تهیه کنید. مواد اولیه ای که می گوییم برای تهیه سوهان عسلی برای دو تا سه نفر کافی است؛ اما در صورت نیاز می توانید مقدار مواد را به صورت متناسب کم و زیاد کنید تا مقدار مناسبی از سوهان عسلی را برای خودتان تهیه کنید.

 

مواد اولیه سوهان عسلی کنجدی:

  • 1 پیمانه شکر
  • 25 گرم کره
  • 1 پیمانه کنجد بو داده شده

 

طرز تهیه سوهان عسلی کنجدی

 

مراحل درست کردن سوهان عسلی کنجدی

همانطور که گفتیم، تنها سه ماده اولیه برای تهیه سوهان عسلی وجود دارند که می توانید به راحتی آنها را تهیه کرده و از خوردن این خوراکی خوشمزه و مقوی لذت ببرید.

اگر کنجد بو داده شده ندارید و کنجد خام را تهیه کرده اید، می توانید همان کنجد را به مدت نیم ساعت روی شعله ملایم بگذارید و به هم بزنید تا کاملا تفت داده شود و بتوانید در تهیه سوهان عسلی کنجدی از آن استفاده کنید.

در ادامه با هم به بررسی طرز تهیه سوهان عسلی کنجدی می پردازیم و دقت کنید که تمامی مراحل را به صورت گام به گام انجام دهید تا بتوانید به راحتی سوهان عسلی کنجدی را تهیه کنید و در تهیه این خوراکی به چالش نخورید.

 

1- آماده سازی شکر:

در مرحله اول از طرز تهیه سوهان عسلی کنجدی نیاز است که یک قابلمه نچسب بردارید تا موادی که آماده می کنید به آن نچسبد. سپس قابلمه را روی شعله متوسط بگذارید و شکر را در آن بریزید و صبر کنید تا کمی حرارت ببیند.

پس از مدت کمی مشاهده می کنید که شکر در حال ذوب شدن است و در این مرحله باید شکر را به خوبی به هم بزنید تا کاملاً ذوب شود. احتمالا مشاهده می کنید که دانه های شکر در حال چسبیدن به هم و گلوله گلوله شدن هستند که این موضوع هیچ اشکالی ندارد و نیازی نیست بابت آن نگران باشد و فقط به هم زدن ادامه دهید.

در ادامه باید به اندازه ای هم زدن را انجام دهید که شکر کاملا ذوب شده و به رنگ قهوه ای روشن یا کاراملی دربیاید. البته نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که به هیچ وجه شعله اولیه را دستکاری و کم و زیاد نکنید و شعله را از ابتدا در همان حالتی که هست باقی بگذارید.

 

2- ترکیب مواد:

در مرحله قبلی گفتیم که باید دانه های شکر به صورت کامل ذوب شوند و زمانی که تمامی دانه های شکر ذوب شدند باید ادامه کار را انجام دهید. در غیر این صورت باید با استفاده از قاشق دانه ها را فشار داده و به هم بزنید تا کاملا ذوب شوند؛ چون وجود این دانه ها در سوهان عسلی می تواند نتیجه نهایی را خراب کند.

پس از اینکه مطمئن شدید تمامی دانه های شکر ذوب شده و آماده هستند، باید کره را به این ترکیب اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا با شکر مخلوط شود و پس از مخلوط شدن کامل کره، می توانید کنجدها را اضافه کرده و سریعا هم بزنید تا با هم ترکیب شوند.

حواستان باشد که مواد کنجد بسیار داغ هستند و باید با احتیاط کامل این کار را انجام دهید تا هیچگونه آسیبی به شما نرسد و بتوانید به راحتی این خوراکی خوشمزه را آماده کنید.

 

3- آماده سازی سوهان عسلی کنجدی:

پس از طی مراحل قبلی و ریختن کنجد، سوهان عسلی شما آماده است و می توانید آن را از روی شعله بردارید. البته قبل از این کار باید یک سینی یا ظرف تخت را انتخاب کنید که بتوانید سوهان عسلی را در آن بریزید و کارهای نهایی را انجام دهید.

سینی موردنظرتان را انتخاب کرده و کف آن را با مقداری کره چرب کنید. همچنین می توانید از کاغذ روغنی برای این کار استفاده کنید. در ادامه مواد داخل قابلمه را روی سطح موردنظر بریزید تا تمامی سطح را پوشش دهد.

حواستان باشد که سوهان عسلی سریعاً سفت می شود و به همین خاطر در این مرحله باید سرعتتان زیاد باشد. در ادامه یک گوشتکوب بردارید و اگر علاقمند بودید روی سوهان عسلی مقدار پسته یا بادام بریزید و سپس با استفاده از گوشت کوب سطح آنها را بکوبید تا کاملا مسطح و نازک شوند و برای برش آماده شوند.

پس از پایان مرحله کوبیدن، نیاز است که سریعا با استفاده از پیتزا بر یا با استفاده از یک چاقوی آشپزخانه، سوهان عسلی را برش بزنید و به اندازه های دلخواه خودتان تقسیم کنید تا آماده سرو شوند.

اگر نشد نیازی نیست که حتما تمامی کنجدها را برش زده و از هم جدا کنید، همینکه روی آنها خط مناسبی ایجاد کنید کافی است و بعد از خنک شدن می توانید آنها را با دست جدا کرده و به راحتی استفاده کنید.

بعضی از افراد هم با قاشق مواد سوهان عسلی را روی سینی و به شکل دایره ای می ریزند تا به همان صورت سفت شود.

 

طرز تهیه سوهان عسلی کنجدی

 

جمع بندی مطالب

در این مقاله در مورد طرز تهیه سوهان عسلی کنجدی صحبت کردیم و گفتیم که چطور می توانید به راحتی و با استفاده از کمترین مواد اولیه، سوهان عسلی کنجدی خوشمزه و جذاب را تهیه کنید.

اگر به تهیه خوراکی های سالم و شیرینی های خوشمزه علاقمند هستید و دوست دارید هنر خودتان را برای دیگران به نمایش بگذارید، پیشنهاد می کنیم که در دوره آموزش پخت انواع شیرینی عید در سایت تاندوری شرکت کنید. با تهیه دوره های شیرینی پزی تاندوری، شما می توانید از انجام کارهایی مانند پخت انواع شیرینی خشک، کسب درآمد کنید و مانند افراد حرفه‌ای به پخت کیک و شیرینی مشغول شوید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بتوانید با طرز تهیه سوهان عسلی کنجدی آشنا شوید و این خوراکی خوشمزه را در خانه خودتان تهیه کرده و آن را به همراه عزیزان خودتان نوش جان کنید.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و دعوت می کنیم سایر مقالات مانند طرز تهیه باقلوا تبریزی را در مجله تاندوری بخوانید و با مراحل درست کردن شیرینی گوشفیل آشنا شوید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *