طرز تهیه شیرینی شکر پاره ترکی

طرز تهیه شیرینی شکر پاره ترکی

ترکیه کشوری است که مانند ایران، خوراکی های خوشمزه و معروفی دارد. بسیاری از شیرینی ها و خوراکی هایی که در کشور ترکیه وجود دارند، به جهان صادر شده اند و طرفداران زیادی در دنیا دارند. شکر پاره یکی از شیرینی های خوشمزه ترکیه ای است که بافت نرم و لطیفی دارد و بسیار خوش خوراک است. این شیرینی به اندازه ای نرم است که وقتی آن را در دهانتان قرار دهید آب شدن شیرینی را احساس خواهید کرد و به همین خاطر، به شکر پاره معروف شده است.

شیرینی شکر پاره را شاید نتوانید در هر فروشگاهی پیدا کنید و آن را امتحان کنید و همین موضوع باعث شده است که خیلی از افراد با این شیرینی خوشمزه و بی نظیر آشنایی نداشته باشند؛ اما در این مقاله ما می خواهیم به شما طرز تهیه شیرینی شکر پاره ترکی را آموزش دهیم تا بتوانید این شیرینی خوشمزه و دوست داشتنی را خودتان در خانه درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

اگر دوست دارید که طرز تهیه شیرینی شکر پاره ترکی را یاد بگیرید و این شیرینی را در خانه خودتان تهیه کنید تا بتوانید هم هنر خودتان را به نمایش بگذارید و هم عزیزان خود را با این شیرینی درجه یک و خوشمزه آشنا کنید، از شما دعوت می کنیم که تا انتهای این مقاله با تاندوری همراه باشید.

 

شیرینی شکر پاره ترکی

 

روش درست کردن شیرینی شکر پاره ترکی

برای تهیه شیرینی شکر پاره ترکیه ای، ابتدا باید مواد اولیه این شیرینی را آماده کنید و مراحل گفته شده در ادامه این مقاله را به صورت گام به گام انجام دهید تا در نهایت بتوانید یک شیرینی خوشمزه و بی نظیر را تهیه کرده و آن را نوش جان کنید.

در ادامه مواد اولیه موردنیاز برای تهیه شیرینی شکر پاره ترکیه ای را به شما خواهیم گفت. مواد گفته شده برای تهیه شیرینی شکر پاره برای 4 نفر مناسب است و می توانید براساس نیاز خودتان، مقدار مواد را به صورت متناسب کم و زیاد کنید تا مقدار دلخواه از این شیرینی خوشمزه را به دست آورید.

همچنین مواد اولیه موردنیاز این شیرینی به سه بخش تشکیل می شوند که بخشی برای خود شیرینی، بخشی برای شربت موردنیاز شیرینی و بخشی هم برای رومال آن است که باید تمامی این موارد را آماده کنید.

 

مواد اولیه برای شیرینی شکر پاره ترکیه ای:

  • 125 گرم کره
  • نصف فنجان روغن مایع
  • 2 عدد تخم مرغ
  • 10 گرم بکینگ پودر
  • اندازه نوک قاشق چایخوری وانیل
  • 30 گرم آرد سمولینا
  • 50 گرم پودر قند
  • 5 پیمانه آرد

 

مواد اولیه رومال شیرینی شکر پاره ترکیه ای:

  • 1 عدد زرده تخم مرغ
  • 1 قاشق غذاخوری روغن مایع
  • 1 قاشق غذاخوری شیره انگور

 

مواد اولیه شربت شیرینی شکر پاره:

  • 3 لیوان شکر
  • 5 لیوان آب
  • نصف لیمو ترش آب لیمو ترش تازه

 

طرز تهیه شیرینی شکر پاره ترکی

 

طرز تهیه شیرینی شکر پاره ترکی

تا به اینجا، مواد اولیه شیرینی شکر پاره ترکیه ای را آماده کرده اید. حالا از شما می خواهیم در ادامه به صورت گام به گام و به ترتیب گفته شده مراحل را انجام دهید تا بتوانید این شیرینی را تهیه کنید.

1- آماده سازی:

در اولین مرحله از طرز تهیه شیرینی شکر پاره ترکیه ای، نیاز است که آماده سازی را انجام دهید. برای این کار، ابتدا فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کرده و اجازه دهید در طول آماده سازی مواد شیرینی گرم شود.

همچنین کره را از یخچال خارج کنید و حدود نیم ساعت در بیرون قرار دهید تا با دمای محیط هماهنگ شود و بتوانید به راحتی آن را با مواد دیگر مخلوط کنید.

2- آماده سازی شربت:

در دومین مرحله بهتر است که ابتدا شربت شیرینی را آماده کنیم تا بتوانیم در ادامه از آن استفاده کنیم. برای این کار، شکر و آب را در یک قابلمه یا ظرف مناسب می ریزیم و روی شعله ملایم قرار می دهیم.

باید این کار را به اندازه ای انجام دهید که آب بجوشد و ذرات شکر کاملا در آن حل شوند. سپس زمانی که دانه های شکر کاملا حل شدند، آب لیموترش تازه را نیز به این ترکیب اضافه کنید و اجازه دهید حدود 15 دقیقه بجوشد. در مرحله بعدی شعله را خاموش کرده و اجازه دهید شربت در محیط بماند و کاملا خنک شود و سپس به سراغ مراحل بعدی بروید.

3- آماده سازی خمیر شیرینی:

در سومین مرحله از طرز تهیه شیرینی شکر پاره ترکی، می خواهیم به سراغ آماده سازی خمیر برویم. برای این کار تخم مرغ های آماده شده برای شیرینی را در یک ظرف بریزید و سپس کره و وانیل و بکینگ پودر را نیز به آن اضافه کرده و به خوبی به هم بزنید.

در مرحله بعدی پودر قند را نیز در این ترکیب الک کنید تا دانه های درشت آن جدا شوند. سپس با دست و بدون استفاده از همزن به خوبی این مواد را با هم ترکیب کنید تا حالتی خمیری پیدا کنند.

مرحله بعدی این است که آرد سمولینا را در یک ظرف جداگانه حداقل سه بار الک کنید تا کاملا نرم و لطیف شود. حالا آرد را به صورت تدریجی به مواد دیگر اضافه می کنیم و همزمان ورز می دهیم تا خمیر کاملا آماده شود.

زمانی که حس کردید خمیر کاملا نرم و لطیف شده است و نیاز به آرد بیشتری ندارد، می توانید ریختن آرد را متوقف کنید. دقت کنید که در این مرحله خمیر نباید به دستتان بچسبد.

4- قالب زدن خمیر:

حالا که تا به اینجا خمیر را نیز آماده کرده اید، باید شیرینی ها را برای پختن آماده کنید. در این مرحله سینی فر را چرب کنید یا در آن کاغذ روغنی قرار دهید. سپس با استفاده از قالب یا با دست، خمیر را به قطعه های کوچک تقسیم کرده و به شکل بیضی درست کنید. خمیرهای شکل داده شده را در سینی فر بچینید و سپس به سراغ مرحله بعدی بروید.

5- آماده کردن رومال:

در این مرحله که شیرینی ها آماده رفتن در فر هستند. باید رومال شیرینی را آماده کنید تا روی آنها قرار دهید و سپس شیرینی ها را بپزید. برای این کار، زرده تخم مرغ را با روغن مایع و شیره انگور که البته اختیاری است ترکیب کرده و آنها را به خوبی مخلوط کنید.

سپس با استفاده از یک برس مناسب، رومال را روی تک تک شیرینی های چیده شده در فر بمالید تا کاملا به آن آغشته شوند. در این مرحله می توانید با استفاده از چنگال، اطراف شیرینی ها را نیز طرحدار کنید تا زیباتر شوند.

6- پختن شیرینی:

در ششمین مرحله از طرز تهیه شیرینی شکر پاره ترکی، نوبت به پختن شیرینی ها می رسد. در این مرحله، سینی را در طبقه وسط فر که از قبل گرم شده است قرار دهید و حدود نیم ساعت بگذارید شیرینی ها به خوبی بپزند و در نهایت آنها را از فر خارج کنید. یادتان باشد که شیرینی ها را هر چند دقیقه یکبار چک کنید تا مطمئن شوید که شیرینی ها نمی سوزند و مزه بدی پیدا نمی کنند.

7- آماده سازی برای سرو:

پس از زمان موردنیاز برای پخت، شیرینی های پخته شده را از فر خارج کنید و آنها را در مکانی قرار دهید تا حدود یک دقیقه خنک شوند. سپس شیرینی ها را از کاغذ روغنی جدا کرده و در یک ظرف قرار دهید تا بتوانید شربت را روی آنها بریزید.

در این مرحله شربت را روی شیرینی ها ریخته و اجازه دهید حدود 2 ساعت به همین صورت بمانند تا شربت به خورد آنها برود. شربت را به خوبی در همه قسمتهای شیرینی پخش کنید.

سپس با استفاده از پودر پسته یا پودر نارگیل یا هر پودر دیگری که مدنظرتان هست، شیرینی ها را تزئین کرده و آنها را در یک ظرف مناسب برای سرو بچینید و همراه با چای سرو کنید.

 

طرز تهیه شیرینی شکر پاره ترکی

 

جمع بندی مطالب

در این مقاله در مورد طرز تهیه شیرینی شکر پاره ترکی صحبت کردیم و گفتیم که چطور می توانید به راحتی شیرینی شکر پاره ترکیه ای را در خانه خودتان تهیه کرده و از خوردن آن لذت ببرید.

اگر به پخت انواع شیرینی های ترکیه علاقمند هستید و دوست دارید از راه درست کردن شیرینی ها و باقلواهای ترکی، کسب درآمد کنید، از شما دعوت می کنیم که در دوره آموزشی پخت انواع شیرینی ترکیه ای شرکت کنید تا بتوانید اصول این کار را به صورت حرفه ای یاد بگیرید. همچنین شما می توانید اصول درست کردن انواع کنافه و باقلوای استانبولی را به صورت کامل در سایت تاندوری یاد بگیرید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که با طرز تهیه شیرینی شکر پاره ترکیه ای آشنا شوید و بتوانید این شیرینی خوشمزه و دوست داشتنی را به راحتی در خانه خودتان تهیه کنید. از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و دعوت می کنیم سایر مقالات مانند طرز تهیه کلوچه سیب و دارچین را در وبلاگ تاندوری بخوانید و با ایده های جالب برای درست کردن سینی مزه آشنا شوید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *