طرز تهیه لازانیای پنیر

طرز تهیه لازانیای پنیر

اگر به خوردن غذاهای ایتالیایی علاقه دارید، حتما با سبکهای مختلف لازانیا آشنایی دارید؛ با اسفناج یا بدون اسفناج با گوشت چرخ کرده یا بدون آن؛ با سوسیس و همراه با پنیرهای مختلف از ریکوتا و موزارلا گرفته تا پارمسان و انواع سبزیجات. لازانیای پنیر، یکی از مدل‌های محبوب و خوشمزه لازانیا است که به راحتی آماده می‌شود و در این نوشته، شما با طرز تهیه لازانیای پنیر آشنا خواهید شد.

نکته جالبی که باید بدانید این است که خاستگاه اصلی لازانیا کشور یونان است. غذای لازانیا از یک غذای یونانی به نام لاگانا (Lagana) گرفته شده است که در واقع یک نوع غنیمت جنگی از پیروزی رم بر یونان است که باعث شد فرهنگ و غذاهای یونان به رم و ایتالیا هم وارد شوند و با هم در آمیزند. کلمه لازانیا هم از واژه یونانی لازانیا یا لازانوم گرفته شده که به معنای قابلمه است؛ یعنی غذایی که در یک قابلمه یا ظرف بزرگ درست می‌شود. البته لازانیایی که امروز در ایتالیا درست می‌شود نسخه مشتق شده از مدل قدیم آن است و می‌توان آن را ایتالیایی به‌حساب آورد.

امروزه لازانیا به یکی از غذاهای پرطرفدار و بین‌المللی تبدیل شده است که در تمام نقاط جهان تهیه و سرو می‌شود و هرکسی دوست دارد که این غذای خوشمزه را به بهترین شکل ممکن تهیه کند. در این مقاله ما می‌خواهیم به شما طرز تهیه لازانیای پنیر را آموزش دهیم و بگوییم که چطور می‌توانید در خانه خودتان و با همان امکاناتی که در دسترس دارید، به‌راحتی یک لازانیای پنیر خوشمزه و بی‌نظیر را آماده کنید و برای خانواده و دوستان خودتان این غذای خوشمزه را سرو کنید.

اگر به دنبال این هستید که طرز تهیه لازانیای پنیر را به بهترین شکل یاد بگیرید و این غذا را مانند آشپزهای حرفه‌ای تهیه کنید، از شما دعوت می‌کنیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا به شما بگوییم که چطور به بهترین شکل این غذا را آماده کنید.

لازانیای پنیر

طرز تهیه لازانیای پنیر

برای اینکه بتوانید یک لازانیای پنیر خوشمزه و فوق‌العاده را تهیه کنید، ابتدا نیاز است که مواد اولیه این غذای خوشمزه را آماده کنید تا بتوانید به سراغ مراحل پخت آن بروید و این غذا را درست کنید.

مواد اولیه گفته شده در ادامه، برای حدود 8 نفر مناسب است و اگر تعداد شما کمتر یا بیشتر است، به شما توصیه می‌کنیم که مقدار مواد را به‌صورت متناسب کم‌وزیاد کنید تا در نهایت بتوانید به‌ مقدار موردنیاز لازانیای پنیر را تهیه کنید.

 

مواد لازم برای درست‌ کردن لازانیای پنیر

  • ۱۰ ورقه خمیر لازانیا آماده (پخته شده)
  • 250 گرم پنیر ریکوتا یا پنیر بز
  • ا عدد تخم‌مرغ
  • نصف فنجان پنیر پارمسان
  • 1 فنجان سس مارینارا (سس قرمز)
  • نصف فنجان پنیر مخلوط پنیر چدار و موزارلا
  • ۱ قاشق غذاخوری ریحان خشک
  • ۱ قاشق غذاخوری پونه کوهی خشک
  • نمک و فلفل به مقدار لازم

 

طرز تهیه لازانیای پنیر

 

طرز تهیه لازانیای پنیر

در ادامه می‌خواهیم به‌صورت مرحله‌به‌مرحله به شما بگوییم که چطور می‌توانید یک لازانیای پنیر خوشمزه و خوش‌عطر و بو را تهیه کنید. حواستان باشد که لازانیای پنیر برخلاف ظاهر ساده خود، یک غذای ساده و راحت نیست و به همین خاطر نیاز است که این غذا را با دقت تهیه کنید.

به همین خاطر توصیه ما این است که تمامی مراحل را به‌صورت گام‌به‌گام جلو ببرید و طبق مواد گفته شده عمل کنید تا در هنگام تهیه این غذا به مشکلی نخورید و بتوانید به‌راحتی یک لازانیای پنیر خوشمزه و بی‌نقص را آماده کنید.

 

مرحله اول:

در ابتدای کار نیاز است که فر را از قبل با دمای 400 درجه فارنهایت یا ۲۰۰ درجه سانتیگراد روشن کنید و به حال خودش بگذارید تا در هنگام تهیه مواد، گرم شود و برای پخت مواد آماده باشد.

 

مرحله دوم:

در این مرحله نیاز است که یک کاسه کوچک و متناسب را آماده کنید و در آن تخم‌مرغ، پنیر ریکوتا و پنیر پارمسان گفته شده در دستور را اضافه کرده و به‌خوبی با هم مخلوط کرده و کنار بگذارید.

 

مرحله سوم:

در مرحله سوم از طرز تهیه لازانیای پنیر، دو قاشق از سس مارینارا (سس قرمز) را کف یک ظرف پیرکس یا ظرف مخصوص فر پخش کنید، به‌طوری‌که کل آن را بپوشاند. سپس دو ورقه از لازانیا را ته ظرف روی سس بگذارید و یک فنجان از پنیر ریکوتا را روی آن بریزید، به‌طوری‌که خمیرها را بپوشاند.

دقت کنید که سس خیلی کم یا زیاد نباشد و کاملاً متناسب باشد تا در نهایت یک لازانیای پنیر پرملات و خوشمزه را تهیه کنید. کم‌بودن سس باعث می‌شود که طعم آن را به‌خوبی حس نکنید و زیاد بودن آن نیز باعث می‌شود که کمی باعث دل‌زدگی شود.

 

طرز تهیه لازانیای پنیر

 

مرحله چهارم:

در چهارم مرحله، باید یک تا دو قاشق دیگر سس مارینا را بر روی پنیرها ریخته و پخش کنید. همین کار را باید تا تمام ‌شدن رشته‌های لازانیا و پنیر ریکوتا ادامه دهید و اجازه دهید که تمامی لایه‌های لازانیا تمام شوند.

زمانی که به آخرین لایه رسیدید، نیاز است که در لایه آخر سس مارینارا را بریزید و روی آن را با مخلوط چدار و موزارلا بپوشانید.

 

مرحله پنجم:

حالا که تمامی مراحل قبل را به‌خوبی انجام داده‌اید و مواد موردنیاز لازانیا را آماده کرده‌اید، غذای خوشمزه شما برای پخت در فر آماده است. در این مرحله باید روی ظرف لازانیا را با کاغذ فویل بپوشانید و اطراف آن را به‌خوبی دور ظرف فشار دهید تا کاملاً چسبیده باشد.

سپس ظرف لازانیا را در فر که از قبل گرم شده است قرار دهید و اجازه دهید که به‌خوبی مرحله پخت آن نیز انجام شود. حدوداً برای پخت لازانیای پنیر خودتان به 30 تا 40 دقیقه زمان نیاز دارید؛ اما باز هم سعی کنید مدام لازانیا را چک کنید تا نسوزد؛ چون ممکن است فرهای مختلف میزان دمای متفاوتی با هم داشته باشند.

 

مرحله ششم:

بعد از گذشت 30 دقیقه از قرار دادن لازانیا در فر، حالا نیاز است که کاغذ فویل را بردارید و فر را طوری تنظیم کنید که فقط از بالا حرارت دهد. این کار را انجام دهید و سپس به لازانیا اجازه دهید تا ۲ دقیقه دیگر در فر بپزد تا پنیرها شروع به حباب زدن کنند و ترد و طلایی شوند.

اگر فر شما این امکان را ندارد که آن را روی شعله بالا تنظیم کنید یا قدرت شعله بالای آن کم است، می‌توانید لازانیا را در مدت زمانی کمتر در طبقه بالای فر قرار دهید تا به‌خوبی بپزد و پنیرهای روی آن کاملاً آب شده و به خورد لازانیا بروند.

 

طرز تهیه لازانیای پنیر

 

جمع‌بندی مطالب

در این مقاله در مورد طرز تهیه لازانیای پنیر صحبت کردیم و گفتیم که چطور می‌توانید در خانه خودتان و با مواد اولیه‌ای بسیار ساده، یک لازانیای پنیر خوشمزه را تهیه کرده و آن را برای عزیزان و خانواده خودتان سرو کنید.

اگر به پخت انواع لازانیا علاقه‌مند هستید و دوست دارید که پخت این غذای خوشمزه را به‌صورت کامل و حرفه‌ای یاد بگیرید تا بتوانید آن را برای خانواده‌تان تهیه کنید؛ از شما دعوت می‌کنیم که سری به دوره‌های آموزشی تاندوری بزنید و در دوره آموزشی پخت انواع پاستا و خمیر پاستا شرکت کنید. در این دوره‌ها شما می‌توانید طرز تهیه انواع اسپاگتی و لازانیا را یاد بگیرید و متوجه شوید که چطور این غذاها را به روش سرآشپزهای حرفه‌ای تهیه کنید و حتی از این راه کسب درآمد کنید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بتوانید با طرز تهیه لازانیای پنیر آشنا شوید و در صورت نیاز، این غذای بی‌نظیر را تهیه کرده و از خوردن آن لذت ببرید. از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و دعوت می‌کنیم سایر مقالات مانند طرز تهیه سوسیس رولی با خمیر کروسان را در مجله تاندوری مطالعه کنید.

,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.