چگونه سالاد روکولا درست کنیم؟ در 5 مرحله

چگونه سالاد روکولا درست کنیم؟

سالاد روکولا، یکی از خاص‌ترین ترکیباتی است که به عنوان پیش‌غذا یا حتی غذای اصلی برای افرادی است که رژیم دارند. رژیم غذایی تاثیر بسیار جدی و مهمی به روی سلامتی و تناسب اندام شما دارد. از طرفی تنوع کم در انواع غذاهای گیاهی و سالم، باعث شده است که بسیاری از افراد حتی اگر بخواهند هم کمتر بتوانند از غذاهای سالم  و گیاهی استفاده کنند. اما با کمی بازی با مواد اولیه گیاهی، ترکیبات ابداعی بسیار جالب و خوشمزه‌ای می‌توان ایجاد کرد.

در این مطلب، با طرز تهیه این سالاد خوشمزه و متفاوت آشنا خواهید شد. درصورتی که وگان هستید و به هیچ عنوان از غذاهای دارای گوشت و لبنیات استفاده نمی‌کنید نیز می‌توانید در بلاگ زیر، با انواع غذاهای وگان آشنا شوید و از آن‌ها ایده بگیرید.

وب سایت تاندوری ضمن ارائه بهترین دوره‌های آموزش آشپزی و آموزش انواع کیک و شیرینی، دو دوره آموزش آنلاین گرانولابار و پروتئین بار  در اختیاز علاقه‌مندان قرار داده است تا بتوانید خودتان در خانه، میان‌وعده سالمی برای خود یا فرزندتان آماده کنید.

آموزش آنلاین گرانولا و گرانولابار – کلیک کنید

آموزش آنلاین پروتئین بار – کلیک کنید

ویژگی مهم دیگری که دوره‌های آنلاین آکادمی مهارت و خلاقیت تاندوری دارد، این است که درصورتی که بخواهید از مهارت خود در جهت کسب درآمد خانگی استفاده کنید، این دوره‌ها به قدری کامل و حرفه‌ای هستند که شما را از سایر آموزش‌ها بی‌نیاز می‌کند.

طرز تهیه سالاد روکولا

طرز تهیه سالاد روکولا

مواد لازم برای سالاد روکولا

نان تست مخصوص: 2 عدد

کدو: 1 عدد

پنیر فتا: 200 گرم

پرک بادام: 50 گرم

گوجه گیلاسی: 5 عدد

سیر: 2 حبه

روغن زیتون: به مقدار لازم

روکولا: 150 گرم

قارچ: 100 گرم

طرز تهیه سالاد روکولا

  • ابتدا نان‌های تست را به شکل مربع مربع خرد می‌کنیم و آن را در روغن زیتون به همراه سیر، که از قبل در روغن تفت داده شده، می‌ریزیم و کمی تفت می‌دهیم تا به اندازه دلخواه خشک شوند.
  • نان‌های خردشده را کنار می‌گذاریم و در ماهی تابه کمی روغن ریخته و کدوها را در آن تفت می‌دهیم.
  • قارچ را به همراه نمک و آبلیمو مزه‌دار کرده و در همان روغن تفت می‌دهیم.
  • در ظرف اصلی که می‌خواهیم سالاد روکولا در آن باشد، سبزی روکولا را قرار می‌دهیم و همانطور که در ویدئو زیر نشان داده شده است، تمام مواد را به صورت پراکنده روی آن می‌ریزیم.
    (نحوه تزئین سالاد بر اساس سلیقه شما می‌تواند متفاوت باشد)
  • در انتها تکه‌های پنیر فتا را به همراه گوجه‌گیلاسی و مقداری پرک بادام به روی سالاد می‌ریزیم.
    سالاد روکولای شما آماده است؛ نوش جان!

ارزش غذایی سالاد روکولا

روکالا یا آرگولا، یکی از انواع سبزی‌های معطر و با خاصیت غذایی بالاست. سبزی روکولا از نظر ظاهری شباهت زیادی به شاهی دارد. این سبزی حاوی مقدار زیادی اسیدفولیک، ویتامین‌های C، A، K همراه با مواد معدنی از قبیل پتاسیم، منگنز، آهن و کلسیم است.

این ویتامین‌ها و مواد معدنی از مواد مورد نیاز اساسی بدن است به همین علت مصرف سبزی روکولا به عنوان سالاد روکولا یا در کنار غذاهای دیگر مانند پاستا، ساندویچ و … بسیار توصیه می‌شود.

سایر مطالب پیشنهادی مجله تاندوری:

معرفی خوشمزه‌ترین غذای گیاهی ملل

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *