طرز تهیه کیک گردویی خوشمزه برای عصرانه

طرز تهیه کیک گردویی خوشمزه برای عصرانه

وقتی همراه دوستان یا خانواده خودمان در خانه هستیم و به عصرانه فکر می‌کنیم، خوردن یک کیک عصرانه گردویی به همراه یک لیوان چای می‌تواند حسابی حالمان را جا بیاورد و تمام خستگی‌ها را از تنمان بیرون کند. اما سؤال اینجاست که طرز تهیه کیک گردویی چگونه است؟ اگر قبلاً تجربه پخت کیک عصرانه گردویی را نداشته‌اید، احتمالاً فکر می‌کنید که درست ‌کردن چنین کیکی کاری سخت و بسیار وقت‌گیر است؛ اما باید بدانید که به‌هیچ‌وجه این‌طور نیست و می‌توانید به‌راحتی و در مدت زمانی کم این کار را انجام دهید.

در این مقاله می‌خواهیم به شما طرز تهیه کیک گردویی را آموزش بدهیم و بگوییم که چطور می‌توانید با مواد اولیه‌ای که در دسترس دارید، برای خانواده و دوستانتان، یک کیک خوشمزه و خوش‌طعم را تهیه کنید و در کنار هم از خوردن این کیک جذاب لذت ببرید.

اگر به دنبال این هستید که عصرانه‌ای خوشمزه برای عزیزان خودتان درست کنید و صمیمیت خانواده‌تان را بیشتر کنید، حتماً تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا طرز تهیه این کیک بی‌نظیر را با هم یاد بگیریم.

 

طرز تهیه کیک گردویی

 

طرز تهیه کیک گردویی برای عصرانه

بدون مقدمه می‌خواهیم به سراغ طرز تهیه این کیک خوشمزه برویم و با هم آن را در منزل درست کنیم. قبل از این که به سراغ مراحل پخت کیک برویم، از شما می‌خواهیم که مواد اولیه موردنیاز کیک را آماده کنید تا بتوانیم تک‌تک مراحل پخت این کیک خوشمزه را بررسی کنیم.

مواد اولیه کیک عصرانه گردویی:

برای تهیه این کیک، نیاز به مواد اولیه زیر داریم. میزان مواد اولیه گفته شده برای یک کیک 5 نفره مناسب است و شما می‌توانید برای تعداد افراد بیشتر، مقدار مواد اولیه کیک را بیشتر کنید تا در نهایت بتوانید کیکی را درست کنید که برای همه افراد کافی باشد.

مواد اولیه:

  • 3 پیمانه آرد سفید
  • 4 عدد تخم‌مرغ
  • 1 پیمانه شکر
  • 1 پیمانه شیر
  • نصف پیمانه روغن‌ مایع
  • 2 قاشق مرباخوری بیکینگ‌پودر
  • 1 قاشق ‌چایخوری وانیل
  • 1 پیمانه مغز گردو

 

طرز تهیه کیک گردویی برای عصرانه

در ادامه گام‌به‌گام مراحل تهیه این کیک عصرانه را بررسی می‌کنیم و در انتهای مقاله نیز نکاتی را به شما می‌گوییم که کمک می‌کنند حرفه‌ای‌تر به تهیه کیک گردویی بپردازید.

1- مرحله اول:

در ابتدای کار نیاز است که ‌کاسه‌ای متناسب با حجم مواد اولیه کیک بردارید و سپس تخم‌مرغ‌ها، شکر و وانیل را در این کاسه ریخته و با دور تند همزن، خوب مخلوط می‌کنیم.

البته می‌توانید این کار را با دست نیز انجام دهید؛ اما مدت زمانی که باید به هم بزنید بسیار بیشتر خواهد بود. سعی کنید حدود 5 دقیقه مواد را با همزن مخلوط کنید به‌اندازه‌ای که بافت آن روشن و کش‌دار شود.

2- مرحله دوم:

در این مرحله، نیاز است که به ترکیب قبلی شیر و روغن ‌مایع را اضافه کنید و سپس مجدداً خوب مخلوط کنید که با هم ترکیب شوند. در این مرحله نیازی نیست مدت‌ زمان طولانی ترکیب را هم بزنید و تنها یک دقیقه هم زدن با استفاده از همزن کافی خواهد بود.

3- مرحله سوم:

مرحله سوم نوبت آرد و بیکینگ ‌پودر است که با هم ترکیب شوند. آرد و بیکینگ ‌پودر را در یک‌ ظرف جداگانه بریزید و با هم ترکیب کنید و سپس این مواد را با استفاده از یک الک مناسب، به‌خوبی الک کنید. سعی کنید این کار را حداقل سه بار انجام دهید تا بافتی کاملاً صاف و نرم به دست بیاورید.

4- مرحله چهارم:

در این مرحله می‌خواهیم تمامی موادی که به دست آورده‌ایم را با هم ترکیب کنیم. ترکیب تخم‌مرغ و شیر و… را که در کاسه‌ای جداگانه آماده کرده بودید بردارید و آرد و بیکینگ‌پودر را به‌صورت مرحله‌به‌مرحله به آن اضافه کرده و خوب به هم بزنید.

حواستان باشد که در این مرحله می‌توانید مخلوط‌کردن مواد را با دست نیز انجام دهید؛ چون باعث می‌شود بافت یکدست‌تر شود و بهتر هم بخورد. تنها نکته‌ای که باید در نظر بگیرید این است که آرد به‌صورت گلوله‌ای نشود و ترکیب کیک را خراب نکند.

5- مرحله پنجم:

در این مرحله کم‌کم داریم به مراحل آخر آموزش طرز تهیه کیک عصرانه گردویی می‌رسیم و نیاز است که فر را روشن کرده و روی دمای 180 درجه سانتیگراد قرار دهید تا کاملاً گرم شود و بتوانید مواد کیک را برای پخت در آن قرار دهید.

6- مرحله ششم:

در این مرحله نیاز است که ادامه آماده‌سازی مواد کیک را انجام دهید. حالا نوبت به این می‌رسد که مغز گردوها را با استفاده از چاقو به‌خوبی ریز کنید. سعی کنید اندازه مغز گردو ریز شده نه آن‌قدر بزرگ باشد که هنگام خوردن اذیتتان کند و نه آن‌قدر کوچک باشد که اصلاً طعم آن را در دهان خود احساس نکنید.

7- مرحله هفتم:

حالا نیاز است که یک قالب کیک مطابق با سلیقه خودتان انتخاب کنید. می‌توانید از قالب‌های کمربندی یا قالب‌های شکل دار استفاده کنید در نهایت شکل کیک به همان صورتی باشد که دوست دارد.

البته دقت کنید که قالب متناسب با اندازه مواد باشد؛ یعنی نه آن‌قدر بزرگ باشد که ارتفاع کیک کم شود و نه آن‌قدر کوچک باشد که کیک به‌خوبی در آن جا نشود؛ بنابراین به این نکته دقت داشته باشید.

بعد از انتخاب قالب نیاز است که داخل قالب را به‌صورت کامل با استفاده از روغن یا کره چرب کنید. البته اگر از قالب‌های شکلی استفاده نمی‌کنید می‌توانید در داخل قالب کاغذ روغنی نیز قرار دهید تا کیک به قالب نچسبد و راحت جدا شود.

پس از چرب کردن قالب، مقداری آرد را داخل آن می‌ریزیم تا به بدنه قالب بچسبد و سپس قالب را برمی‌گردانیم تا اضافی آردها بیرون بریزد و بتوانیم به مرحله بعدی برویم.

8- مرحله هشتم:

در این مرحله نوبت به ریختن مواد کیک داخل قالب می‌رسد. سعی کنید نصف مواد را داخل قالب کیک بریزید تا به‌خوبی کف آن را پر کنند. سپس گردوهای ریز شده را در روی مواد ریخته و باقی مواد را نیز به قالب اضافه کنید.

9- مرحله نهم:

وقتی شما مواد کیک را داخل قالب می‌ریزید، بین آنها حباب‌هایی ایجاد می‌شود که در انتهای کار کیک را بدشکل کرده و باعث می شود که نتیجه خوبی به دست نیاورید.

برای حل این مشکل، پس از اینکه مواد را داخل قالب ریختید، نیاز است چند بار قالب را کمی بالا بیاورید و سپس روی زمین بکوبید تا هوای داخل مواد از بین برود و بتوانید قالب را برای پخت آماده کنید. البته حواستان باشد که ضربه به‌قدری شدید نباشد که مواد از قالب بیرون بریزد.

10- مرحله دهم:

حالا مواد کیک شما در قالب هستند و آماده پخت شدهه‌اند. نیاز است در این مرحله مواد را در داخل فر قرار دهید. برای این مرحله قالب را در طبقه وسط فر قرار دهید تا به‌خوبی مغزپخت شود و زیر و روی آن نسوزد.

11- مرحله یازدهم:

پس از حدود نیم ساعت تا چهل دقیقه، باید کیک را چک کنید تا ببینید کاملاً پخته است یا خیر. برای این کار نیاز است که یک خلال‌دندان را بردارید و آن را در کیک فرو کنید.

اگر وقتی خلال‌دندان را از کیک بیرون می‌کشید مواد کیک روی آن چسبیده باشد، احتمالاً کیک کاملاً نپخته است و نیاز است که کمی بیشتر در فر بماند. اما اگر هیچ موادی به کیک نچسبید، می‌توانید کیک را از فر خارج کنید و آن را برای مراحل بعدی آماده کنید.

12- مرحله دوازدهم:

در این مرحله کیک شما آماده شده است و می‌توانید آن را نوش‌جان کنید. البته بعد از خارج ‌کردن کیک از فر، نیاز است که آن را در یک جای مناسب بگذارید تا کاملاً خنک شود.

سپس می‌توانید کیک را از قالب خارج کنید و آن را برش بزنید تا برای سرو آماده شود. البته می‌توانید با استفاده از کمی آرد یا پودر قند، روی کیک را دیزاین کنید تا ظاهر زیباتری داشته باشد.

 

طرز تهیه کیک گردویی

 

نکات مهم در طرز تهیه کیک گردویی

تا به اینجا با هم مراحل پخت کیک عصرانه گردویی را بررسی کردیم، حالا می‌خواهیم به سراغ ترفندهای پخت حرفه‌ای کیک گردویی برویم.

 

1- تغییر رنگ کیک: یکی از کارهایی که می‌توانید انجام دهید، این است که برای خلاقیت بیشتر کیک خودتان را دورنگ کنید. انجام این کار به‌سادگی ممکن است. می‌توانید مقداری از مواد کیک را جدا کرده و با کاکائو یا رنگ‌های خوراکی مخلوط کنید و سپس در قالب در میان مواد اصلی بریزید تا داخل کیک شما دورنگ شود.

 

2- کاغذروغنی: اگر از کاغذروغنی استفاده می‌کنید، توصیه می‌کنیم که کاغذ را به‌گونه‌ای برش دهید که قسمت بالای آن از قالب بیرون بماند. این کار کمک می‌کند که در انتهای کار، بتوانید راحت‌تر کیک را از قالب جدا کنید.

 

3- پخت در فر: در فر برای اینکه کیک کاملاً مغزپخت شود و داخل آن خام یا شل باقی نماند، باید حالتی را فعال کنید که از بالا و پایین شعله به کیک بخورد؛ نه اینکه تنها از یک سمت حرارت داشته باشید.

 

مراحل پخت کیک گردویی

 

جمع‌بندی مطالب

در این مقاله در مورد طرز تهیه کیک عصرانه گردویی صحبت کردیم و گفتیم که چطور می‌توانید یک کیک گردویی خوشمزه را تهیه کنید و آن را برای دوستان یا خانواده خودتان سرو کنید.

اگر به کیک پزی علاقه دارید و دوست دارید یاد بگیرید که کیک‌های بیشتر و حرفه‌ای‌تری را برای عزیزان خودتان بپزید و یا حتی از این راه کسب درآمد کنید، می‌توانید همین حالا به بخش دوره‌های آموزشی تاندوری بروید و در دوره آموزشی پخت کیک عصرانه شرکت کنید تا روش پخت کیک‌های خوشمزه را خیلی سریع یاد بگیرید و مانند افراد حرفه‌ای به پخت انواع کیک مشغول شوید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بتوانید با طرز تهیه کیک عصرانه گردویی آشنا شوید و این کیک خوشمزه و دوست‌داشتنی را برای خانواده و عزیزان خودتان تهیه کنید.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و از شما دعوت می‌کنیم سایر مقالات مانند اصول شیرینی‌پزی در خانه و طرز تهیه شیرینی پادرازی سنتی را در مجله تاندوری مطالعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.