چگونه کیک خامه‌ای درست کنیم؟

چگونه کیک خامه‌ای درست کنیم؟

برای خیلی از ما پیش می‌آید که بخواهیم برای تولد یکی از عزیزانمان یا جشن‌گرفتن یک مناسبت خاص، کیک درست کنیم. البته اکثر افراد درست‌ کردن کیک‌های ساده را بلد هستند و می‌توانند کیکی ساده تهیه کنند، اما برای یک مناسبت خاص یا تولد یکی از افراد مهم زندگی‌مان، قطعاً کیک ساده پاسخگو نخواهد بود و بهتر است از کیک خامه‌ای استفاده کنیم که ظاهری جذاب‌تر و حرفه‌ای‌تر دارد. موضوعی که وجود دارد این است که درست‌ کردن کیک خامه‌ای کار خیلی راحتی نیست و اصول و قواعد خاصی دارد که باید آنها را رعایت کنید تا بتوانید یک کیک خوب و خوشمزه تهیه کنید. اما آیا می‌توانیم در خانه به درست‌ کردن کیک خامه‌ای بپردازیم؟ اصلاً چگونه کیک خامه‌ای درست کنیم؟ درست‌کردن چنینی کیکی کار سختی است یا می‌توانیم به‌راحتی آن را انجام دهیم؟

در این مقاله می‌خواهیم به این سؤال پاسخ بدهیم که چگونه کیک خامه‌ای درست کنیم؟ و به شما نحوه پخت یک کیک خامه‌ای را به‌صورت کامل آموزش بدهیم تا بتوانید برای مناسبت‌های خاص زندگی‌تان، کیک خامه‌ای بسیار زیبا و خوشمزه‌ای را تهیه کرده و آن را سرو کنید.

اگر به دنبال این هستید که یاد بگیرید چگونه کیک خامه‌ای درست کنیم؟ و بتوانید به‌راحتی این کار را در خانه خودتان انجام دهید تا در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید، از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا اصول و نحوه درست‌کردن یک کیک خامه‌ای بی‌نظیر را به شما آموزش دهیم.

 

چگونه کیک خامه‌ای درست کنیم؟

 

چگونه کیک خامه‌ای درست کنیم؟

در ادامه این مقاله می‌خواهیم به شما بگوییم که چطور کیک خامه‌ای درست کنیم و مراحل این کار و مواد اولیه آن را به‌صورت کامل توضیح خواهیم داد. این مقاله به دو بخش تقسیم می‌شود، در بخش اول آن ما یک کیک ساده را درست می‌کنیم که اصطلاحاً به آن بیس کیک گفته می‌شود و مواد اولیه و مراحل آن را با هم بررسی می‌کنیم.

در بخش دوم، مراحل خامه کشی و درست‌ کردن کیک خامه‌ای را به شما توضیح می‌دهیم تا با تمام نکات درست کردن کیک خامه‌ای آشنا شوید.

 

مواد اولیه کیک ساده

در این بخش به شما مواد اولیه یک کیک ساده را می‌گوییم که باید آنها را آماده کرده و کیک را تهیه کنید تا بتوانید به سراغ بخش دوم این مقاله که مهم‌ترین بخش است بروید.

کیک گفته شده در این مقاله برای حدود 6 نفر مناسب است و اگر می‌خواهید مقدار کیک را بیشتر کنید، می‌توانید به‌صورت متناسب مقدار مواد گفته شده را افزایش دهید.

 

مواد اولیه کیک ساده:

  • 2 لیوان آرد سفید
  • 3 عدد تخم‌مرغ
  • 1 لیوان شیر
  • 1 لیوان شکر
  • 5 گرم وانیل
  • 2 قاشق‌چایخوری بیکینگ‌پودر
  • 1 لیوان روغن

 

چگونه کیک خامه‌ای درست کنیم

 

طرز تهیه کیک ساده

در ادامه با مراحل تهیه کیک ساده آشنا خواهید شد تا بتوانید این کیک را درست کنید و سپس به مرحله بعدی بروید. این کیک، بیس تمامی کیک‌هایی است که درست می‌کنیم و به همین خاطر بهتر است به‌خوبی آن را یاد بگیرید.

 

1- روشن کردن فر:

اولین کاری که باید انجام دهید، این است که فر را با دمای 170 درجه سانتیگراد روشن کنید تا در حین درست‌ کردن مواد، کیک گرم شود و برای پختن کیک آماده شود.

 

2- الک‌ کردن آرد:

آردی که برای کیک آماده کرده‌اید را حدود 3 تا 4 بار الک کنید تا کاملاً صاف شود و بافتی نرم پیدا کند. سپس بیکینگ‌ پودر را به آرد اضافه کنید و مجدداً یک‌بار دیگر فرایند الک‌ کردن را انجام دهید.

 

3- ترکیب مواد:

در یک ظرف جداگانه، وانیل، شکر و تخم‌مرغ‌ها را بریزید و آنها را به‌خوبی با استفاده از همزن برقی یا دستی هم بزنید تا به‌خوبی مخلوط شده و کف‌دار شوند.

 

4- ترکیب مواد خمیر:

در مرحله بعدی باید آرد و بیکینگ‌پودر و روغن و شیر را به ترکیب قبلی اضافه کنید و باز هم به‌خوبی آنها را مخلوط کنید. البته سعی کنید آرد را به‌صورت مرحله‌ای اضافه کرده و خوب به هم بزنید تا گلوله نشود.

باید کار هم زدن را به‌اندازه‌ای انجام دهید که یک بافت کاملاً صاف و منسجم در مواد ایجاد شود.

 

5- آماده‌ کردن قالب:

یک قالب مناسب برای کیک خودتان انتخاب کنید. می‌توانید قالب با سایزهای مختلف را از فروشگاه‌های لوازم قنادی تهیه کنید. سپس کف و دیواره‌های قالب را به‌صورت کامل با استفاده از روغن چرب کنید.

البته می‌توانید از کاغذ روغنی نیز استفاده کنید. سپس مواد کیک را به‌صورت کامل در قالب بریزید. اگر مواد از قالب بیشتر هستند، بهتر است کار پخت کیک را در دو یا چند مرحله انجام دهید. حواستان باشد که تمام ارتفاع قالب را پر نکنید و سعی کنید حدوداً 2 تا 3 سانت از بالا خالی باشد تا جای پف برای کیک وجود داشته باشد.

 

6- پخت کیک:

در این مرحله کیک را در فر که از قبل گرم شده قرار دهید و سپس حدود نیم ساعت صبر کنید تا کیک کاملاً پخته شود. برای تست کیک یک خلال‌ دندان را در آن فرو کنید و بیرون بیاورید، اگر مواد کیک به خلال‌ دندان نچسبیده باشد، کیک کاملاً پخته است. در غیر این صورت نیاز است که مدت بیشتری کیک را در فر بگذارید.

پس از پخته‌ شدن کیک را از فر خارج کرده و آن را در جایی قرار دهید تا کاملاً خنک شود و بتوانید از قالب خارج کنید.

 

چگونه کیک خامه‌ای درست کنیم؟

 

چگونه کیک خامه‌ای درست کنیم؟

تا به اینجا گفتیم که چطور یک کیک ساده یا همان بیس کیک را تهیه کنید، حالا می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم که چطور همان بیس ساخته شده را به‌صورت یک کیک خامه‌ای حرفه‌ای و زیبا دیزاین کنید.

 

مواد اولیه برای خامه کشی کیک:

در ادامه مواد موردنیاز برای خامه کشی کیک را می‌گوییم که باید آنها را آماده کرده و سپس مراحل گفته شده را طی کنید تا بتوانید جواب این سؤال که چگونه کیک خامه‌ای درست کنیم را پیدا کنید.

مواد اولیه خامه کشی کیک:

  • 1 عدد موز
  • 350 گرم خامه فرم داده شده
  • 1 قاشق غذاخوری شکلات خرد شده
  • 2 قاشق غذاخوری مغز گردو
  • 3 قاشق غذاخوری شربت پرتقال یا شربت موردعلاقه‌تان

 

چگونه کیک خامه‌ای درست کنیم؟

 

مراحل خامه کشی کیک

حالا که مواد خامه کشی را آماده کرده‌اید، نیاز است که مراحلی که در ادامه می‌گوییم را انجام دهید تا بتوانید کیک خودتان را خامه کشی کنید و کیکی زیبا و بی‌نظیر آماده کنید.

 

1- برش کیک ساده:

اولین مرحله برای خامه کشی این است که کیک پخته شده را بعد از خنک‌ شدن برش بزنید. برای این کار باید کیک را به لایه‌های مساوی تقسیم کنید. هر لایه می‌تواند حدوداً 3 تا 5 سانتی‌متر ارتفاع داشته باشد.

 

2- آماده کردن لایه اول کیک:

یک‌ تخته یا سینی مناسب داشته باشید که بتوانید لایه‌های کیک را روی آن قرار داده و تک‌تک آماده کنید. لایه اول را روی سینی یا تخته قرار دهید و سپس روی آن مقداری از شربت پرتقال یا هر شربت دیگری که آماده کرده‌اید را بریزید و با استفاده از برس سیلیکونی یا هر وسیله دیگری که دارید، به‌خوبی در سطح کیک پخش کنید.

سپس یک‌لایه خامه را روی کیک بریزید و با استفاده از لیسک یا هر وسیله‌ای که برای این کار مناسب است، خامه را روی سطح لایه به‌صورت کامل پخش کنید. در مرحله بعدی نیاز است که گردو و شکلات خرد شده را روی خامه پخش کنید و بعد هم موز را به‌صورت حلقه‌ای برش زده و روی خامه بگذارید.

حالا می‌توانید لایه بعدی کیک را قرار دهید و این کار را به‌اندازه‌ای ادامه دهید که تمامی لایه‌های کیک کامل شوند. آخرین لایه کیک باید خالی باشد و نباید روی آن چیزی قرار دهید؛ چون قرار است که کار خامه کشی را انجام دهیم.

 

3- خامه کشی کیک:

وقتی کیک به‌صورت کامل لایه‌بندی‌ شده و آماده شد، باید باقی‌مانده خامه را روی سطح بالاتری لایه بریزید و با استفاده از لیسک آن را به‌صورت کامل روی کیک پخش کنید.

همچنین باید خامه را روی دیواره‌های کیک نیز بریزید و با استفاده از لیسک آنها را به‌صورت کامل پخش کنید تا کاملاً صاف شوند. اگر سینی یا تخته این امکان را دارد که بتوانید کیک را بچرخانید، کارتان برای خامه کشی دیواره‌ها راحت‌تر خواهد بود.

 

4- دیزاین کیک:

پس از اینکه کاملاً خامه کشی را انجام دادید و کیک آماده شد، می‌توانید با استفاده از خلاقیت خودتان و روش‌های مختلفی که وجود دارد، کیک را دیزاین کنید. مثلاً می‌توانید شکلات را به روش بن ماری آب کرده و روی آن بریزید تا تمام سطح کیک را بپوشاند و قطرات آن از دیواره‌های کیک آویزان شود و حالتی زیبا ایجاد کند.

همچنین می‌توانید به خامه، کمی رنگ خوراکی اضافه کرده و روی کیک را با این خامه رنگی دیزاین کنید. حالت دیگری هم وجود دارد که این است که با استفاده از ژله‌های مخصوص دیزاین کیک، روی کیک را دیزاین کنید.

حتی می‌توانید کیک را به‌صورت سفید و ساده بگذارید و با استفاده از گل‌های طبیعی قرمز یا زرد، روی آن را دیزاین کنید که حالتی بسیار زیبا و جذاب را ایجاد می‌کند.

 

کیک خامه‌ای

 

جمع‌بندی مطالب

در این مقاله در مورد این صحبت کردیم که چگونه کیک خامه‌ای درست کنیم؟ و به شما گفتیم که چطور می‌توانید یک کیک ساده را آماده کنید و در مرحله بعدی گفتیم چطور همان کیک ساده را به یک کیک خامه‌ای با لایه‌هایی خوشمزه تبدیل کنید.

اگر به کیک پزی و شیرینی‌پزی علاقه‌مند هستید و دوست دارید این کار را به‌صورت حرفه‌ای انجام دهید یا در فکر این هستید که بتوانید از این کار درآمد داشته باشید، لازم است بدانید که در وب‌سایت تاندوری دوره‌ آموزشی کیک خامه‌ای وجود دارد که مراحل کامل درست کردن کیک خامه‌ای را به شما آموزش می‌دهند و می‌توانید با یادگیری این مراحل، به پخت انواع کیک‌های خوشمزه و جذاب مشغول شوید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که جواب سؤال چگونه کیک خامه‌ای درست کنیم را پیدا کنید و بتوانید این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و دعوت می‌کنیم سایر مقالات مانند طرز تهیه کاپ کیک با قالب کاغذی و بدون فر و طرز تهیه بیسکویت برای کودکان را در مجله تاندوری مطالعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.