آموزش کوکی‌های جذاب برای ولنتاین

آموزش کوکی‌های جذاب برای ولنتاین

ولنتاین یا همان روز عشق، یکی از مناسبت‌هایی است که در آن، همه افراد سعی می‌کنند به عزیزان خود هدیه بدهند و برای آنها لحظات شادی را فراهم کنند. یکی از بهترین هدیه‌هایی که شما می‌توانید برای عزیزان خودتان داشته باشید، این است که برای آنها یک کوکی خوشمزه و زیبا درست کنید و به آنها هدیه بدهید.

برای اینکه بتوانید کوکی‌های جذاب و زیبایی را درست کنید، می‌توانید از آموزش کوکی‌های جذاب برای ولنتاین استفاده کنید تا به عزیزان خودتان، یک هدیه به‌یادماندنی و زیبا بدهید.

در این مقاله می‌خواهیم روش پخت کوکی‌های جذاب برای ولنتاین را به شما آموزشبدهیم تا بتوانید برای عزیزان خودتان، کوکی‌های خوشمزه‌ای را بپزید و در روز عشق، آنها را خوشحال کنید. اگر به دنبال این هستید که روش پخت کوکی برای ولنتاین را یاد بگیرید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

آموزش پخت کوکی برای ولنتاین

 

آموزش کوکی‌های جذاب برای ولنتاین

قبل از اینکه به سراغ مراحل پخت کوکی ولنتاین برویم، نیاز است که مواد اولیه موردنیاز برای تهیه کوکی را آماده کنید تا بتوانید مراحل آماده‌سازی و پخت را انجام دهید.

با مقدار موادی که در ادامه می‌گوییم، می‌توانید حدوداً 24 عدد کوکی درست کنید. اگر می‌خواهید تعداد آنها بیشتر یا کمتر باشد، به اختیار خودتان می‌توانید مواد را کم‌وزیاد کنید تا دقیقاً به‌اندازه‌ای که می‌خواهید باشند. البته سعی کنید تناسب مواد را به هم نریزید تا مزه کوکی عوض نشود.

 

مواد موردنیاز برای تهیه کوکی ولنتاین:

  • 1 لیوان دسته‌دار کره نرم (کره را قبل از استفاده چند ساعت در دمای محیط بگذارید تا نرم شود)
  • 1 و 4/1 لیوان دسته‌دار شکر سفید یا پودر قند
  • 2 عدد تخم‌مرغ کامل
  • 2 لیوان دسته‌دار آرد سفید
  • 2/1 قاشق چایخوری بکینگ پودر
  • 1 قاشق غذاخوری پوست لیموترش (این مورد اختیاری است و می‌توانید از آن استفاده نکنید)

 

مواد لازم برای تهیه لایه روی کوکی:

  • 2 عدد سفیده تخم‌مرغ
  • 3 لیوان دسته‌دار پودر قند الک شده
  • 1 قاشق چایخوری آب لیموترش (این مورد اختیاری است و می‌توانید از آن استفاده نکنید)
  • رنگ خوراکی قرمز برای رنگی کردن مواد

 

آموزش کوکی‌های جذاب برای ولنتاین

 

آموزش کوکی‌های جذاب برای ولنتاین

در بخش قبلی مواد موردنیاز برای تهیه کوکی ولنتاین را گفتیم و حالا که این مواد را آماده کرده‌اید، زمان این رسیده است که به سراغ آماده‌سازی کوکی و پخت آن برویم.

برای اینکه کوکی‌های شما کاملاً مناسب ولنتاین باشد، بهتر است که از قالب کوکی قلبی استفاده کنید تا شکلی زیبا و جذاب داشته باشند و نشان‌دهنده عشق شما به عزیزانتان باشند.

در ادامه با هم مراحل پخت کوکی ولنتاین را گام‌به‌گام بررسی می‌کنیم تا بتوانید با این مقاله جلو بروید و کوکی موردنظرتان را آماده کنید.

 

1- آماده‌کردن خمیر کوکی:

برای تهیه خمیر کوکی، ابتدا شکر و کره را در یک کاسه مناسب بریزید و با استفاده از همزن برقی، به‌خوبی این مواد را مخلوط کنید تا بافتی نرم و یکدست و پفکی ایجاد شود. البته اگر همزن برقی ندارید می‌توانید با دست این کار را انجام دهید؛ اما کارتان کمی سخت‌تر خواهد شد.

در مرحله بعدی نیاز است که پوست لیموترش را در ترکیب به‌دست‌آمده رنده کنید و بازهم به‌خوبی آنها را مخلوط کنید تا کاملاً ترکیب شوند. البته اگر از طعم پوست لیموترش خوشتان نمی‌آید، می‌توانید از این مرحله صرف‌نظر کنید.

حالا نیاز است که تخم‌مرغ‌ها را تک‌تک به ترکیب اضافه کنید و پس از اضافه ‌کردن هر تخم‌مرغ، به‌خوبی مواد را مخلوط کنید تا بافتی یکدست ایجاد شود. پس از اینکه تمام تخم‌مرغ‌ها را اضافه کردید، نیاز است که آرد و بکینگ پودر را با هم الک کنید.

سعی کنید حداقل دو بار الک ‌کردن را انجام دهید تا کاملاً صاف و نرم شوند و سپس به‌آرامی آنها را به مواد اضافه کنید و به هم بزنید. برای اضافه‌کردن آرد و به کینگ پودر اصلاً عجله نکنید و اضافه‌کردن آنها را در چند مرحله انجام دهید.

در پایان ترکیب را به‌اندازه‌ای به هم بزنید که بافت خمیری به دست بیاید و بتوانید با استفاده از آن، کوکی ولنتاین را آماده کنید.

 

2- ورز دادن خمیر کوکی ولنتاین:

در مرحله بعدی، نیاز است که با دست و بدون استفاده از همزن، خمیر را به‌خوبی ورز دهید و به‌قدری این کار را انجام دهید که دیگر به دست نچسبد. البته نباید بیش از حد ورز دهید تا بافتی روغنی پیدا کند.

پس از اینکه این مرحله را انجام دادید و حس کردید ورز دادن کافی است، خمیر را در یک پلاستیک قرار داده و در یخچال بگذارید تا حداقل 2 ساعت استراحت کند.

 

3- آماده‌سازی فر و سینی فر:

مرحله سوم این است که فر و سینی فر را آماده کنید تا وقتی خمیر کوکی را از یخچال خارج کردید، بتوانید داخل سینی قرار داده و برای پخت آماده کنید. در این مرحله نیاز است که فر را با دمای 175 درجه سانتیگراد روشن کنید و بگذارید کاملاً گرم شود.

همچنین سینی‌های فر را با استفاده از کاغذ روغنی پوشش دهید یا با استفاده از روغن چرب کنید تا کوکی‌ها به کف آن نچسبند.

 

قالب زدن و تزئین کوکی ولنتاین

 

4- قالب‌زنی خمیر کوکی ولنتاین:

در مرحله بعدی آموزش کوکی‌های جذاب برای ولنتاین، نیاز است که خمیر کوکی را از یخچال خارج کرده و آن را با استفاده از یک وردنه، روی سطحی صاف پهن کنید تا ضخامت مناسبی داشته باشد.

پس از پهن کردن خمیر، با استفاده از قالب قلبی که تهیه کرده‌اید، خمیر را به شکل کوکی‌های قلبی برش دهید و کوکی قلبی را در سینی فر بچینید تا برای پختن آماده شوند.

باید بدانید که پخت کامل کوکی‌ها حدوداً 10 تا 15 دقیقه زمان نیاز دارد و باید به‌اندازه‌ای آنها را در فر قرار دهید که سطحشان طلایی شود و نباید بگذارید در دمای بالای فر بسوزند.

پس از اینکه حس کردید کوکی‌ها کاملاً پخته‌اند، آنها را از فر خارج کنید و روی یک توری فلزی یا سطح صاف بگذارید تا کاملاً خنک شوند و بتوانید مراحل بعدی را روی آنها انجام دهید.

 

5- ساخت لایه دوم کوکی قلبی:

برای تهیه لایه دوم کوکی قلبی که به آن رویال آیسینگ نیز گفته می‌شود، نیاز است که ابتدا سفیده تخم‌مرغ را با استفاده از همزن برقی آن‌قدر هم بزنید که کاملاً کف کند.

سپس به‌تدریج پودر قند یا شکر را به آن اضافه کنید تا بتوانید این مواد را خوب با هم ترکیب کنید و برای اضافه‌کردن شکر یا پودر قند، اصلاً عجله نکنید. همچنین برای رقیق‌تر کردن این ترکیب، می‌توانید از آب لیموترش استفاده کنید که این موضوع کاملاً اختیاری است.

در مرحله بعدی نیز باید رنگ خوراکی را به این ترکیب اضافه کنید. شما می‌توانید مواد را در دو ظرف جداگانه بریزید و به یکی از آنها مقدار بیشتری رنگ اضافه کنید و به دیگری مقدار کمتری رنگ بزنید تا قرمز و صورتی رنگ شوند و بتوانید دیزاین زیباتری را روی آنها انجام دهید. همچنین می‌توانید مقداری از مواد را سفید نگه دارید تا با استفاده از آن، متن دلخواه خودتان را روی کوکی‌ها بنویسید.

در انتهای روی ظرف‌ها را با درب مناسب یا پارچه بپوشانید تا خشک نشوند و برای دیزاین کوکی‌ها آماده باشند.

 

6- دیزاین کوکی‌ها:

حالا که هم ‌کوکی‌ها آماده هستند و هم لایه تزئینی آنها آماده شده است، نیاز است که دیزاین کوکی‌هایی که خودتان پخته‌اید را شروع کنید. برای این کار هر رنگ از لایه تزئینی را در یک کیسه خامه کشی جداگانه بریزید تا بتوانید آنها را روی کوکی‌ها ریخته و تزئین را انجام دهید.

برای اینکه مواد از دور کوکی بیرون نزند و به هم نریزد، بهتر است با مواد لایه تزئینی، ابتدا قلب یا شکل دلخواهتان را روی کوکی بکشید و سپس وسط آن را پر کنید. همچنین می‌توانید از رنگ‌های مختلف روی کوکی استفاده کنید تا ظاهر زیباتری داشته باشد.

البته باید دقت کنید که بعد از ریختن یک‌لایه باید به کوکی‌ها استراحت بدهید تا کاملاً خشک شوند و سپس مجدداً لایه بعدی را ایجاد کنید. حالا کوکی‌های شما آماده هستند و می‌توانید آنها را داخل جعبه یا ظرف دلخواه خودتان بریزید و برای عزیزانتان سرو کنید.

 

ترفندهای خوشمزه شدن کوکی ولنتاین

 

ترفندهای حرفه‌ای برای پخت کوکی‌های جذاب برای ولنتاین

در ادامه می‌خواهیم برخی از ترفندهایی را بگوییم که کمک می‌کنند حرفه‌ای‌تر به پخت کوکی ولنتاین بپردازید.

 

  • بعد از خارج‌کردن خمیر کوکی از یخچال، نیم ساعت خمیر را در دمای محیط قرار دهید تا با محیط هم دما شود.
  • کره را ذوب نکنید و سعی کنید آن را در دمای محیط بگذارید تا نرم شود، چون ذوب کردن کره باعث می‌شود تردی کوکی کمتر شود.
  • اگر کوکی‌ها در فر پخته بودند اما روی آنها کمی نرم بود، بهتر است آنها را خارج کنید؛ چون بعد از سردشدن، محکم‌تر می‌شوند.
  • بعد از خارج‌کردن از فر، اجازه دهید کوکی‌ها کاملاً خنک شوند و سپس آنها را از کاغذ روغنی جدا کنید.
  • می‌توانید با خلاقیت طعم کوکی را بهتر کنید یا دیزاین جذاب‌تری روی آنها انجام دهید. مثلاً با اضافه‌کردن کمی پودر کاکائو به خمیر کوکی، می‌توانید کوکی کاکائویی درست کنید.

 

کوکی ولنتاین

 

جمع‌بندی مطالب

در این مقاله در مورد آموزش کوکی‌های جذاب برای ولنتاین صحبت کردیم و گفتیم که چطور می‌توانید در خانه خودتان، کوکی‌های قلبی مخصوص روز عشق را تهیه کنید و آنها را به عزیزان خودتان هدیه دهید تا روزی خاطره‌انگیز و شاد را داشته باشید.

همچنین با هم نکات و ترفندهای مهمی که در تهیه کوکی ولنتاین وجود دارند را بررسی کردیم تا حرفه‌ای‌تر به پخت کوکی بپردازید. درصورتی‌که می‌خواهید کوکی‌های بیشتر و متنوع‌تری را یاد بگیرید و آنها را برای عزیزان خودتان تهیه کنید، می‌توانید در دوره‌ آموزشی پخت انواع کوکی کافی شاپی شرکت کنید تا حرفه‌ای‌تر به این کار بپردازید و حتی از این شغل کسب درآمد کنید.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و از شما دعوت می‌کنیم روش پخت نان خانگی خوشمزه را نیز در وبلاگ تاندوری مطالعه بفرمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.